امربه معروف و نهی از منکر مهم ترین مبانی تفکرسیاسی مسلمانان است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرستان کمیجان گفت: امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین مبانی تفکر سیاسی یک مسلمان به شمار می رود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام علی مقدسی پور، امام جمعه کمیجان در جلسه ستاد احیاءامر به معروف ونهی از منکر شهرستان کمیجان که امروز (22دی)‌ درسالن جلسات فرمانداری برگزار شد گفت:‌ امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین فرایضی است که وجوب کفایی آن ضروری دین شناخته شده وضامن بقای اسلام است.


وی افزود:هدف دین اسلام اصلاح جامعه است وابزاراین اصلاح امر به معروف ونهی ازمنکر است بنابراین اصلاح وامر به معروف ونهی ازمنکر نیازمند الزاماتی است تا تاثیر بیشتری روی مخاطب داشته باشد.


حجت الاسلام مقدسی پور تصریح کرد: از بهترین جلوه های اخلاق اجتماعی در اسلام امربه معروف ونهی از منکر است همۀ مسلمانان، از زن و مرد و کوچک و بزرگ، مشمول این حکم هستند، یعنی این وظیفه، مربوط به فرد یا گروه خاصی نیست بلکه وظیفه ای بر عهده همه افراد جامعه است.


امام جمعه شهرستان کمیجان با بیان اینکه یکی از عواقب نزدیک امر به معروف و نهی از منکر فروپاشی نظام خانواده است گفت:‌ این فریضه مربوط به حیات اجتماعی است و نه زندگی خصوص و فردی بنابراین باید از کشاندن آن به حریم خصوص افراد به شدت پرهیز کرد.


گفتنی است، در ادامه این جلسه که نمایندگان سپاه کمیجان، نیروی انتظامی،‌ تبلیغات اسلامی و فرمانداری حضور داشتند هر یک از آنان به تشریح شکل گیری شوراهای امربه معروف ونهی از منکرزیرمجموعه های خود پرداختند.


پایان پیام/
 

کد خبر 331889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha