همایش سوره‌های سرخ آغازِی بر برگزاری کنگره شهدای قرآنی شهر تهران

خبرگزاری شبستان: مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با اشاره به شناسایی 205 شهید قرآنی شهر تهران گفت: امیدواریم همایش سوره‌های سرخ آغازی برای برگزاری کنگره شهدای قرآنی کل کشور شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، دکتر رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در مراسم تکریم شهدای قرآنی شهر تهران با عنوان سوره‌های سرخ گفت: با اشاره به این همایش به عنوان فرصتی مغتنم برای شناسایی وصایا و اندیشه‌های شهدای قرآنی گفت: امیدواریم همایش سوره‌های سرخ آغازی برای شناسایی شهدای قرآنی در کل کشور و برگزاری کنگره سراسری ویژه آنها باشد.

وی افزود: در همایش سوره‌های سرخ با محوریت آشنایی و معرفی شهدای قرآنی شهر تهران 205 شهید قرآنی شناسایی شد که امروز در جمع خانواده‌های آنها قرار داریم و با تجلیل از آنها به معرفی اسوه‌های عملی و سطح زندگی قرآنی برای جامعه می‌پردازیم.

قربانی عنوان کرد: در کنار برگزاری یادواره سوره‌های سرخ برنامه‌های جنبی از جمله دیدار با خانواده شهدا با حضور جامعه قرآنی و قاریان بین‌المللی، تولید 25 مستند، سرود ویژه شهدای قرانی و تدوین کتاب سوره‌های سرخ و معرفی 104 شهید بزرگوار انجام شده است.


مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ تصریح کرد: یادواره سوره‌های سرخ سنگ‌بنای آغازین معرفی وصایای شهدا و آغاز راهی برای ادامه راه آنان است. این یادواره از شهریور سال 92 با فعالیت ستاد سوره‌های سرخ و همکاری 16 دستگاه فعال کشور فعالیت خود را آغاز کرد که در کمیته اجرایی ارتباطات، روابط عمومی، تبلیغات، محتوا در قدم ابتدایی 23 شهید شاخص قرآنی شناسایی شد اما با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و کسب اطلاعات گسترده 114 شهید قرآنی استان تهران نیز به این جمع افزوده شد و با معرفی شهدای دیگر توسط خود خانواده‌ها این تعداد به 205 شهید قرآنی افزایش یافت.

شایان ذکر است، یادواره شهدای قرآنی شهر تهران با حضور مسئولان نهادهای فرهنگی از جمله حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن گروسی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، علی اکبر توپچی رییس فرهنگسرای قرآن در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 333032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha