شیعه و سنی دو شاخه درخت بزرگ اسلام  هستند

خبرگزاری شبستان: مدرس علوم اسلامی شهرستان خلیل آباد خواف با بیان اینکه علمای بزرگ شیعه و سنی در مرحله فتوا دادن در جهت وحدت بین این دو مذهب اقداماتی داشته اند، گفت: شیعه و سنی دو شاخه درخت بزرگ اسلام هستند.

مولوی محمد عیسی رحیمی، مدرس علوم اسلامی شهرستان خلیل آباد خواف، وحدت را تنها راه عظمت و پیشرفت اسلام دانست و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد، اظهار کرد: دو مذهب شیعه و سنی برای حفظ فرهنگ ناب اسلامی و استفاده از متون اسلامی، عقل و تجربه بشری بایستی با یکدیگر متحد باشند.


وی خاطر نشان ساخت: شیعه و سنی دو شاخه درخت بزرگ اسلام هستند که هر کدام از این مذاهب می توانند از توانایی ها و امکانات مذهب دیگر در جهت پیشرفت و عظمت مجدد فرهنگ و تمدن اسلام استفاده نماید.


وی با اشاره به اینکه هر دو مذهب تشیع و تسنن نسبت به فرقه های نوظهور با نام اسلام نظر مشترکی دارند، افزود: سلفیت و وهابیت که برداشت ناقصی از تون اسلامی دارند سعی در نشان دادن چهره نامناسب از متون اسلامی را دارند که این وظیفه علمای شیعه و سنی است که چهره عقلانی و رحمانی اسلام را به جهانیان نشان دهند.


مولوی رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا علمای بزرگ شیعه و سنی به وحدت بین این دو مذهب پاسخ مثبت داده اند یا خیر، گفت: بزرگان هر دو مذهب نسبت به این امر پاسخ داشته اند اما هنوز نتوانسته اند پیروان خود را در مساله وحدت متقاعد سازند.


وی تاکید کرد: علمای بزرگ شیعه و سنی در مرحله فتوا دادن در جهت وحدت بین این دو مذهب اقداماتی داشته اند اما متاسفانه در خصوص متقاعد ساختن پیروانشان کم کاری هایی داشته اند که باید راه چاره بهتری را بیندیشند.


پایان پیام/
 

کد خبر 333889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha