مصرف بهینه از مواهب طبیعی نیازمند فرهنگ سازی دینی است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت:‌ مصرف بهینه از مواهب طبیعی نیازمند فرهنگ سازی دینی است. ‌

به گزارشخبرگزاری شبستان از اراک،‌ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، امروز(3بهمن) در دیدار با مدیر عامل و معاونان شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر گفت: شبکه برق شبکه حیاتی کشور است.

 

وی افزود:‌ فرصت ها و امکانات و تجهیزات محدود ولی تقاضاها نامحدود است و هنر مدیر این است که بین اولویت ها، امکانات، تجهیزات و تقاضاها رابطه برقرار کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه بهره برداری باید به بهترین حد خود برسد اظهار کرد:‌ کیفیت کالاهای برق و بهره برداری از نیروی انسانی باید افزایش یابد و برای بهبود وضعیت برق رسانی باید از ورود و مصرف کالاهای بدون کیفیت در بازار جلوگیری کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: موضوع کاهش تلفات و استفاده غیرمجازبرق باید به حداقل برسد.

 

در ادامه این دیدار مهندس فرهاد شبیهی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 54 طرح و برنامه در دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: در بخش خدمات غیرحضوری سامانه هوشمند و جامع پرداخت الکترونیکی صورتحساب های برق با شماره تلفن 1521 همزمان با دهه فجر در استان راه اندازی می شود که این امر تاثیر بسزایی در کاهش ترددها، آلودگی هوا و رضایتمندی عمومی دارد.

 

وی مهمترین چالش این شرکت را سرقت تجهیزات برق و استفاده غیر مجاز از شبکه های برق دانست و ادامه داد:‌ این پدیده اکثرا در حاشیه شهرهای بزرگ اراک و ساوه رخ می دهد که نسبت به سال گذشته نیز افزایش داشته و برای مشترکین آن نواحی و شرکت توزیع مخاطره آمیز شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بدهی مشترکان به این شرکت را 80میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 15میلیارد ازاین مطالبات متعلق به ادارت است که عدم پرداخت این مبالغ منجر به عدم تامین نقدینگی و ایجاد چالش در تامین منابع و امکانات جهت ارائه خدمت مطلوب تر به ذینفعان شرکت شده است.

 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت:‌ هم اکنون بیش از 600هزار مشترک در سطح استان در بخش های خانگی، کشاورزی، صنعتی، تجاری، عمومی و سایر مصارف از خدمات برق بهره مند هستند.

 

وی متوسط زمان رفع خاموشی ها را 73دقیقه دانست و افزود: تلفات برق در استان مرکزی نسبت به شاخص کشوری کمتر است. 

 

مهندس شبیهی تصریح کرد: بخش توزیع وظیفه سنگین صیانت از حقوق مردم و صنعت برق برعهده دارد زیرا مردم داری و پاسخگویی به ذینفعان به بخش توزیع محول شده است که این مهم جز با مشارکت مردم و مسئولان محقق نخواهد شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 335359

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha