بار معنوی فرهنگ عمومی ریشه در باورهای دینی‌ دارد

خبرگزاری شبستان:‌ امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کمیجان گفت: ‌بار معنوی فرهنگ عمومی ریشه در باورهای دینی، انقلابی و اعتقادی مردم و جامعه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام مقدسی پور، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کمیجان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کمیجان که عصر روز گذشته در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر گفت: ترویج و گسترش آموزه های دینی در نهاد خانواده و به ویژه در امر تربیت فرزندان امری ضروری است.


وی در ادامه بر اهمیت توجه به حوزه فرهنگ در جامعه تاکید کرد و افزود:‌ فرهنگ عمومی به دو بخش مادی و معنوی تقسیم می شود که بار معنوی فرهنگ عمومی ریشه در باورهای دینی، انقلابی و اعتقادی مردم و جامعه دارد.


امام جمعه شهرستان کمیجان با اشاره به اینکه ایام الله دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای ترویج آرمان ها و اندیشه های امام راحل(ره) برای افراد جامعه به ویژه نسل جوان است، خواستار هماهنگی و همکاری همه دستگاه های شهرستان به منظور برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم و جشن های پیروزی انقلاب اسلامی شد.

 

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان کمیجان گفت: استکبار جهانی با استفاده از رسانه های مختلف درصدد ضربه زدن به عقاید و تفکرات نسل جوان جامعه اسلامی هستند، که در این راستا دستگاه های فرهنگی باید برای مقابله با این هجمه ها تلاش کنند.


همچنین حسین احمدی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کمیجان در ادامه این جلسه ضمن تبریک به مناسبت نزدیک شدن به ایام الله دهه مبارک فجر، گزارشی از کارگروه فرهنگ و هنر که با موضوع احصاء نیازها و اولویت های فرهنگی شهرستان تشکیل شده بود ارائه و بر ضرورت همکاری همه دستگاه ها در توسعه فرهنگ عمومی تاکید کرد.

 

گفتنی است، برگزاری نشست های تخصصی با هیئات مذهبی و برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی برای ارتقاء سطح کیفی مراسم عزاداری های ایام محرم و صفر در سال های آینده و برنامه ریزی جهت برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم و برنامه های دهه مبارک فجر از مهمترین مصوبات این جلسه بود.
 

 پایان پیام/

کد خبر 337011

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha