اجرای برنامه های فرهنگی و دینی برای زندانیان ضروری است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: اجرای برنامه های فرهنگی و دینی و ترویج فرهنگ قرآنی برای زندانیان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک(8 بهمن) در جمع کارکنان، سربازان و مددجویان زندان مرکزی اراک گفت: مفاهیم دینی و قرآنی باید در جامعه به ویژه در بین زندانیان ترویج شود تا این افراد هر چه بیشتر با فرهنگ و معارف دینی آشنا شوند.


وی با بیان اینکه آسیب ها و معضلات اجتماعی تاثیرات منفی و مخربی روی فرایند رشد و ترقی جامعه دارد، ادامه دارد: در جامعه کنونی افزایش طلاق، کاهش ازدواج و جرایم منکراتی از مهم ترین عوامل آن هستند و بسیاری از مشکلات اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه ناشی از کم توجهی خانواده ها به باورها و اعتقادات دینی و عمل نکردن به احکام اسلامی است.

 

آیت الله دری نجف آبادی تنها راه غلبه بر مشکلات زندگی را صبر و تحمل در مقابل سختی ها دانست و ادامه داد: لغزش و اشتباه ممکن است برای هرکسی پیش بیاید، بنابراین مددجویان نباید از آینده خود نا امید باشند بلکه باید از این فرصت در جهت تحلیل اعمال خود و تفکر برای ساختن آینده استفاده کرده و با توکل برخدا به زندگی بدون جرم و آسیب بعد از گذراندن دوران زندان بیندیشند.


امام جمعه اراک یکی دیگر از راه های کاهش جرایم در جامعه را گسترش اقدامات دینی در زندان ها دانست و بیان کرد: دین همواره نقش بازدارنده ای در مقابل ارتکاب جرم داشته و تقویت باورهای مذهبی در مددجویان، آنها را از ارتکاب مجدد جرم بازمی دارد.


گفتنی است، در این مراسم از یک سرباز وظیفه، یک کارمند و یک مدد جوی حافظ 30 جزء قرآن مجید با اهدا لوح و جایزه تجلیل شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 337113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha