آگاهی برخی مسئولان نسبت به موضوع موادمخدر پایین است

خبرگزاری شبستان:وزیر کشوراز کاهش 9 درصدی بودجه ستاد مبارزه با موادمخدر درسال آینده خبر داد و گفت:سطح آگاهی مسوولان کشور نسبت به موضوع مواد مخدر پایین است و اگر در این زمینه اطلاعاتی دارند، فهم و درک کاملی نیست.

به گزارش خبرنگار شبستان، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور امروز در همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر و فرماندهان انتظامی سراسر کشور گفت: 63درصد از معتادان کشور متاهل هستند،این موضوع سبب شده مسیر ناهنجاری، بزهکاری و آسیب ها اجتماعی در دور تثبیت شده، قرار گیرد.

 

وزیر کشور گفت: این افراد در حالت فوت و ممات هستند و در یک دوره سالانه، 20 درصد فوت می کنند و 20 درصد به افراد معتاد جامعه افزوده می شوند که امکان دارد فرزندان اقوام و یا دوستان ما باشند.

بنابراین باید به صورت جدی با موضوع مواد مخدر مقابله کرد تا آمار معتادان را کاهش داده و افراد جدید به حوزه مواد مخدر اضافه نشوند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه اکنون سطح آگاهی مسوولان کشور نسبت به موضوع مواد مخدر پایین است و اگر در این زمینه اطلاعاتی دارند، فهم و درک موضوعی و کاملی نیست تصریح کرد: علاوه بر جایگاه موضوع مواد مخدر در جمهوری اسلامی ایران، باید اثرات مواد مخدر در حوزه ها علمی، فرهنگی و اجتماعی مورد ارزیابی قرار گیرد تا تاثیر مواد مخدر در این حوزه ها مشخص شود.

 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه رویکرد اجتماعی محور بدین معنا است که همه مردم، سازمان‌ها و نهادها در امر مبارزه وارد شوند، گفت: باید همه در سه مسئله آگاهی‌بخشی، درک درست از موضوع و شناخت نتایج همراه شوند و برای آن تلاش کنند.


رحمانی فضلی با بیان اینکه اولین دغدغه مردم اعتیاد است، خاطر نشان کرد: در حوزه درمان اقدامات بسیار جدی صورت گرفته است و همچنین با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه پیشگیری نیز شاهد اتفاقات خوب هستیم.


وی اظهار کرد: بودجه وزارت کشور در سال 93، 9 درصد کاهش یافته است،اما بودجه ستاد مبارزه با موادمخدر افزایش چشمگیری داشته است و امیدواریم تمامی دستگاه‌ها در امر مبارزه و مقابله وارد شوند.


دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه از سال 93 باید تلاش شود که با رفع معایب، جهش بزرگی در امر مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم، افزود: مسؤلان دخیل در امر مبارزه باید علاوه بر توجه به فعالیت شبکه و سرشبکه‌ها به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان نیز توجه کنند، چرا که توان مالی برای قاچاقچیان بسیار مهم است و ما نباید از توان مالی و املاک و دارایی این افراد غافل شویم و باید با شناسایی توانمندی مالی این افراد، آنها را مورد هدف قرار دهیم. 
 

پایان پیام/
 

کد خبر 341754

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha