آموزه های قرآن کریم نشان دهنده راه سعادت و تعالی بشریت است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به ضرورت ترویج آموزه های قرآن کریم و اسلام در جامعه، گفت: آموزه های قرآن کریم نشان دهنده راه سعادت و تعالی بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، شب گذشته ( 28 بهمن) در ششمین همایش بزرگ قرآنی ناجا در مجتمع فدک اردبیل، اظهار داشت: رسالت 124 هزار پیغمبر(ع)، 12 معصوم، پیامبر گرامی اسلام و اولیا و اوصیا همگی برای سعادتمندی بشر بوده است.


وی، با بیان اینکه تمام عالم تسبیح گوی خداوند متعال است، افزود: سعادتمندی هدف والای انسان است و منشوری از طرف خداوند متعال برای تحقق این مهم برای انسان ها نازل شده و راه سعادت بشر در آن تعیین شده است و کسی که به غیر آن عمل کند به یقین دچار شقاوت و گمراهی اشکار می شود.


حجت الاسلام ستوده، توجه به همه عوامل تاثیر گذار در رسیدن به یک نتیجه مطلوب را ضروری عنوان کرد و بیان داشت: برتریت انسان نسبت به موجودات دیگر در ثناگویی، ایثارگری، معماری و زیبایی نیست بلکه تنها معیاری که انسان را از سایر موجودات متمایز می کند، قدرت اراده و تصمیم گیری در امور خیر و شر است.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، خانواده را رکن اصلی برای تحکیم بنیان جامعه اسلامی بیان کرد و گفت: در اسلام و آموزه های قرآن کریم هیچ گونه نقصی وجود ندارد چراکه اسلام از دوران کودکی تا آخرین لحظه عمر، برای فرد برنامه دارد که اگر به آن توجه شود، تعالی و سعادت بشر در دنیا و اخرت تضمین می شود.


تمام دغدغه های امروز بشریت به خاطر عمل نکردن به آموزه های قرآن است


این مقام مسئول، با یادآوری اینکه علمی که به آن عمل نشود، علمی بیهوده و عبث است، تصریح کرد: شروع تربیت از کانون خانواده می باشد و این تفکر که کودک در مدرسه تربیت و رشد می یابد، تفکری غلط و اشتباه است و در این راستا بر مادران و پدران لازم است که خواندن قران را از دوران کودکی و قبل از مدرسه به کودکان خود آموزش دهند.


حجت الاسلام ستوده، تمام دغدغه ها و گرفتاری های امروز بشریت را به خاطر عمل نکردن به آموزه های قرآن و اسلام توصیف کرد و متذکر شد: 16 میلیون خانوار در ایران اسلامی زندگی می کنند که بیش از 11 میلیون خانوار آن به ماهواره، سایت های خارجی و مستهجن دسترسی دارند که بر متولیان فرهنگی وظیفه است که با تهاجم فرهنگی گسترده دشمنان به صورت جدی برخورد کنند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، با بیان اینکه خواندن نماز توسط پدر و مادر در خانه باعث الگوبرداری فرزند نیز از این حرکت و برپایی نماز می شود، خاطر نشان کرد: خانه محل محبت و مهرورزی است و دین اسلام جز محبت و مهرورزی چیز دیگری نیست و طبق روایات خانه ای که در آن قرآن خوانده شود، با برکت بوده و شیطان به طور کامل از آن خانه دور شده و خانه نورانی می شود.


وی با اعلام اینکه طبق روایات اگر می خواهیم فقر و نداری از خانه خارج شود باید مبادرت به خواندن قران و اقامه نماز کنیم، گفت: حضرت علی(ع) در بیان اهمیت این موضوع در حدیثی می فرماید که" خواندن قرآن، خوردن عسل و نوشیدن شیر حافظه انسان را نیز افزایش می دهد."


پایان پیام/

 


 

کد خبر 344386

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha