امنیت محله محور در دستور کار نیروی انتظامی است

خبرگزاری شبستان: رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اهمیت مشارکت مردم در تولید امنیت گفت: طرح امنیت محله‌محور به منظور پیشگیری اجتماعی در این استان در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازسنندج، فارق کمالوند، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کردستان، امروز (30بهمن)در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گفت: در حال حاضر بحث مشارکت مردم در تولید امنیت و سهیم کردن آنها در ایجاد امنیت در محل زندگی خود رویکرد نیروی انتظامی است.


وی با تاکید بر اینکه ایجاد امنیت محله محور در دستور کار نیروی انتظامی است، بیان داشت: نیروی انتظامی از مردم و به ویژه افراد معتمد، ائمه جماعت در ایجاد امنیت مطلوب کمک و مشارکت طلبیده و همواره خواهان همراهی و همکاری مردمی است.


وی عنوان کرد: سامانه پلیس 110 در اختیار مردم قرار گرفته تا مردم بدون حضور در مراجع انتظامی،کلانتری ها و پاسگاه ها با پلیس در ارتباط باشند.


رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کردستان ادامه داد: پلیس به دنبال کم کردن حضور مردم در مراجع قضایی است و برای تحقق این مهم اقدام به آموزش های مختلفی می کند.


کمالوند با اشاره به اینکه آموزش موجب پیشگیری از جرم می شود، تصریح کرد: مردم اگر به و توصیه ها و هشدارهای پلیس توجه کنند قطعا کمتر با مشکل مواجه خواهند شد.
 

وی به انگیزه مجرمان در استان پرداخت وخاطرنشان کرد: با توجه به بررسی های انجام شده انگیزه هایی شامل انگیزه روانی مثل فقر عاطفی،احساس ناامنی،ماجراجویی و پرخاشگری منجر به وقوع جرم می شود.


وی اضافه کرد: انگیزه اجتماعی و اقتصادی نیز از دیگر عوامل و دلایل مجرمان استان بوده که برای برطرف کردن و ممانعت از جرائم تمامی دستگاه های اجرایی استان باید سهم و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند.


وی با اشاره به اینکه کردستان به لحاظ وقوع سرقت جزو استان های سفید کشور است،خاطرنشان کرد: کردستان کمترین وقوع سرقت نسبت به جمعیت را در کشور داراست.


پایان پیام/

کد خبر 345218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha