بیش از160 مرکز فوریت های اجتماعی در کشور فعال است

خبرگزاری شبستان:معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از فعالیت 168 مرکز فوریت های اجتماعی درکشور با 300 دستگاه آمبولانس خبر داد و گفت:اعتبارات معاونت اجتماعی بهزیستی در سال 93 با افزایش 50 درصد پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار شبستان محمد نفریه شامگاه (30 بهمن) دراداره بهزیستی استان سمنان گفت: خیرین و مردم رکن اساسی در ارائه خدمات بهزیستی به مددجویان است و این سازمان از همکاری خیرین در این زمینه استقبال می کند.


وی از ایجاد مراکز روزانه کاهش آسیب های اجتماعی کودکان کار بدسرپرست در پنج استان کشور خبر دادوافزود: این مراکز در 15 منطقه این استانها برای کودکان اتباع بیگانه و بدسرپرست ایجاد شده و در آنها به این کودکان خدمات بهداشتی، تغذیه ، خدمات مددکاری و حرفه آموزی و سوادآموزی ارائه می شود.


وی گفت: این مراکز در استان هایی که با معضل کودکان کار و خیابانی مواجه اند نیز ایجاد و توسعه می یابند.


نفریه با بیان اینکه 98 هزار زن سرپرست خانوار شهر، روستایی و عشایری در سالجاری تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند.


وی افزود: از این تعداد 55 هزار نفر از زنان 18 تا 50 سال شهری و 43 هزار روستایی و عشایری تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند.


وی حجم اعتبارات معاونت اجتماعی درحوزه رسیدگی به زنان سرپرست خانوار را 200 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: از این رقم تاکنون 150 میلیارد ریال آن برای حرفه آموزی، اشتغال و مسکن افراد تحت پوشش تخصیص یافته است.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از صدور مجوز استخدام 461 نفر برای شیرخوارگاه‌های کشور در سال آینده خبر داد.


وی از ساماندهی حدود 5 هزار کودک خیابانی در کشور به همت بهزیستی خبر دادو افزود: امروز با قاطعیت می‏‌توان گفت که همه کودکان خیابانی که به نوعی بی‏‌سرپرست یا بدسرپرست نام گرفته‏‌اند، مورد حمایت بهزیستی هستند و این نهاد حمایتی آماده است تا از آنها نگهداری کند.


نفریه با بیان اینکه این دست از کودکان بی‏‌سرپرست و بدسرپرست از سوی سازمان بهزیستی مورد حمایت قرار می‏‌گیرند و در مراکز پیش‏‌بینی شده جذب می‏‌شوند، افزود: ساماندهی این افراد در مراکز مختص به آن در دستور کار قرار دارد.


پایان پیام/
 

کد خبر 345330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha