دولت و مجلس دین خود را به کانون های فرهنگی هنری مساجد ادا کنند

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم اراک،‌خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ دولت و مجلس دین خود را به کانون های فرهنگی هنری مساجد ادا کنند.

محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک،‌خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در آستانه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت:‌ کانون های فرهنگی هنری مساجد پایگاه ارزشمندی در جهت مبارزه با شبیه خون فرهنگی و تهاجم فرهنگی دشمن است و از این رو تقویت و توسعه این کانون ها باید در اولویت نخست قرار گیرد.


وی با بیان اینکه دولت و مجلس نیز باید با توجه به رویکرد کانون ها در امر پرورش افراد دین باور و دین محور باید توجه بیشتری به بحث تقویت کانون ها داشته باشد افزود: امید است با توسعه هر چه بیشتر کانون ها بتوانیم شاهد حضور پرشور و بیشتر جوانان به مسجد باشیم.


دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ امروزه وظیفه دولت و مجلس این است که کانون ها را که بدون وابستگی به هیچ حزب و جریان خاصی و صرفا در جهت مبانی دینی حرکت می کنند را تقویت کنند.


آصفری با اشاره به اینکه کانون ها پل ارتباطی بین جوانان و مسجد هستند، ادامه داد: مساجد جایگاه ویژه ای برای رشد و نمو فرهنگ دینی دارند و کانون ها برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد باید به برنامه های روز مجهز باشند و در کنار فعالیت های آموزشی و پژوهشی به موارد دینی و اخلاقی بپردازند و از فضای مجازی که با اقبال خوبی از سوی جوانان مواجه است نیز بهره ببرند.


وی تصریح کرد:‌ کانون های فرهنگی هنری مساجد کارنامه خوبی به جا گذاشته اند و باید همه دستگاه ها کمک کنند تا این روند ادامه یابد و در همه روستاها و شهرها کانون های فرهنگی هنری مساجد تاسیس شوند و بیش از پیش به انجام فعالیت های فرهنگی بپردازند.


نماینده مردم اراک،‌خنداب و کمیجان در خانه ملت در پایان ضمن تقدیر از تلاش های مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت:‌ طرح ها و اقدامات بسیار نو و جالبی در کانون ها در حال انجام است که همه آن ها می تواند حضور جوانان را پررنگ تر و پررونق تر جلوه دهد.


پایان پیام/
 

کد خبر 348993

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha