برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی کمیجان

سی و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کمیجان صبح امروز(18اسفند) در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، امام جمعه شهرستان کمیجان در این جلسه با اشاره به نزدیک شدن به ایام فاطمیه و تقارن آن با عید باستانی نوروز درخصوص حفظ شعائر اسلامی در برگزاری مراسم و برنامه های نوروز تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی و هماهنگی لازم باید از سوی دستگاه های فرهنگی برای حفظ شأن و منزلت دخت گرامی نبی مکرم اسلام(ص)انجام شود.


حجت الاسلام مقدسی در ادامه با اشاره اینکه آحاد مردم همواره پایبند به ارزش های اسلامی و دینی هستند، افزود: دستگاه های اجرایی وظیفه خطیری در امر فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ دینی بخصوص در تقارن مراسم ملی با ایام سوگواری ائمه اطهار(ع) برعهده دارند. 
 

امام جمعه شهرستان کمیجان در ادامه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) اسوه مقاومت، صبر و ایثار است، اضافه کرد: بانونان جامعه اسلامی باید با الگوگیری از سیره و روش زندگانی آن بانوی بزرگوار در راستای تحکیم بنیان خانواده و همچنین تربیت فرزندان صالح گام بردارند.

 وی در ادامه در خصوص تاثیر گذار بودن جلسات شورای فرهنگ عمومی، حساسیت بالای مسایل فرهنگی و همچنین ترویج فرهنگ تشکیل خانواده و رفع موانع ازدواج سخنانی بیان کرد. 

 در ادامه این جلسه حسین احمدی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کمیجان ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های فرهنگی انجام شده در سطح شهرستان، درخصوص پیگیری مصوبات نشست گذشته این شورا سخنانی بیان کرد.

 گفتنی است برگزاری با شکوه مراسم و برنامه های عزاداری حضرت صدیقه طاهره(س) و توجه به تقارن آن با ایام نوروز و بهار طبیعت و  فضا سازی مناسب محیطی، برنامه ریزی برای اجرای برنامه های فرهنگی هنری به مناسبت ایام فاطمیه و ارسال مکتوب برنامه ها ی دستگاه های عضو شورای فرهنگ عمومی درخصوص ترویج فرهنگ نماز و رفع موانع ازدواج از مصوبات این جلسه بود.

 پایان پیام/

 

کد خبر 351112

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha