265 واحداقامتی پذیرایی و مدرسه آماده اسکان وپذیرایی ازگردشگران نوروزی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اعلام کرد: تعداد 50 واحد اقامتی پذیرایی و 215 مدرسه آمادگی اسکان و پذیرایی از گردشگران نوروزی در استان گلستان را دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، قربان عباسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، عصر دوشنبه (19 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: علاوه بر 50 واحد اقامتی و آماده سازی 215 مدرسه، تعدادی از سالن های ورزشی، مساجد و حسینیه ها در ایام عید به مسافران نوروزی خدمات رسانی خواهند کرد.


وی ادامه داد: طبق هماهنگی های صورت گرفته با ادارات مربوطه در صورت نامساعد بودن هوا و بارندگی؛ توانایی ایجاد 17 هزار جای خواب در یک شب را خواهیم داشت.


عباسی اظهار داشت: طبق مصوبه هیئت دولت، در ستاد هماهنگی خدمات سفر برای اولین بار استاندار در جایگاه رئیس ستاد، معاونت استانداری به عنوان قائم مقام و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی فعالیت می کنند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: برای دومین سال با در اختیار داشتن 13 نماینده و 13 کمیته ستاد هماهنگی، کار خدمات رسانی به مسافران نوروزی را آغاز کرده ایم.


وی با بیان اینکه 20 دستگاه اجرایی مرتبط در خدمت رسانی به مسافران نوروزی فعالیت می کنند، تصریح کرد: فرمانداران در شهرستان ها به عنوان رییس ستاد شهرستان ها با همکاری دستگاه های مرتبط تمام تلاش خود در جهت رفاه حال مسافرین و شهروندان استانی خواهند کرد.


800 روستا کار خدمات رسانی در ایام نوروز را انجام می دهند
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی با بیان اینکه دو کمیته ویژه در کنار کمیته های مربوطه به فعالیت خواهند پرداخت، اظهارداشت: کمیته گردشگری مرزی برای دومین سال در استان و کمیته گردشگری روستایی برای اولین بار در کنار دیگر کمیته فعالیت می کنند.


عباسی افزود: امسال 800 روستا به طور استاندارد تحت عنوان کمیته گردشگری روستایی با 60 جشنواره قومی و محلی و 17 کمپ گردشگری روستایی کار خدمات رسانی در ایام نوروز را انجام خواهند داد.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: در روستاهای هدف و غیر هدف، بلده های محلی با همکاری مدیرکل امور روستایی و دهیاران، کار گردشگری در روستاها را برنامه ریزی می کنند.


وی اذعان کرد: در کنار هر روستا، یک حسینیه و مدرسه جهت اسکان مسافرین نوروزی آماده سازی می شوند تا در امر اسکان دچار مشکل و کمبودی نشویم.


پایان پیام/

کد خبر 351680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha