اسکان بیش از 879 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری شبستان:دبیر اجرایی سفرهای نوروزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که 879 هزار 507 نفر در استان ما اسکان یافتند، افزود: بی بی حکیمه(س) و تنگ تامرادی و بافت تاریخی دهدشت میزبان بیشترین مسافران بودند.

محمود باقری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد بهمن ماه 92 با حضور استاندار و معاونین جلسات متعددی برگزار و در نهایت با تشکیل کمیته های هفت گانه و تعیین وظایف هر کمیته، احکام مسئولین کمیته ها را صادر کرد.

باقری افزود: بعد از آن احکام فرمانداران به عنوان روسای کمیته های هر شهرستان مشحص و صادر شد و ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ها فعالیت خود را رسما آغاز کردند.

وی بیان داشت: فرمانداران هر شهرستان نیز با تشکیل جلسات متعدد حداقل قبل از تحویل سال دو جلسه توسط هر فرمانداری تشکیل و وظایف، مشکلات و پیشنهادات را در کمیته شهرستان مطرح می کردند.

این مسئول فرهنگی و گردشگری با بیان این که در راستای اجرای مطلوب برنامه های سال نو، مانور آمادگی قبل از تحویل سال جدید با حضور کلیه دستگاه های اجرایی برگزار شد، خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری مانور الان شاهد سفرهایی با کمترین مشکل هستیم و مسافرین از خدمات دستگاه های امدادرسان و اجرایی رضایت کامل دارند.

باقری عنوان کرد: خدمات رسانی مطلوبی که اکنون در سطح استان شاهد آن هستیم همه نشان از این است که تمام دستگاه های خدمات سفر با آمادگی قبلی و برنامه ریزی منسجم و هماهنگ با تعامل بین دستگاهی خدمات خود را به میهمانان نوروزی ارائه می دهند.

وی ادامه داد: در راستای استقبال از میهمانان و گردشگران نوروزی ستادهای استقبال با غرفه هایی که با هماهنگی هلال احمر، بهزیستی، شهرداری ها، پلیس راه و دستگاه های امداد و نجات تشکیل شد، این غرفه ها را در مبادی ورودی شهرها و مناطقی که احساس می شد مسافران و گردشگران قصد استراحتی به صورت موقت داشته باشند، این ستادهای استقبال مستقر شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه مسئولان این غرفه ها توانستند گردشگران را به صورت صحیح و با روی خوش راهنمایی کنند و با بروشورها و نقشه هایی که از قبل چاپ شده و در اختیار غرفه ها بود، راهنمایی لازم را به مسافران نوروزی ارائه می دادند.

باقری تصریح کرد: در کنار ستادهای استقبال از مسافران که با همکاری ادارات و نهادهای همکار مسقر هستند، نمایشگاه های صنایع دستی برپا شد که سوغات محلی مثل گردو، عسل، فرش، جاقرآنی، گلیم، جاجیم، مفرش و کشمش که در استان تهیه و دارای کیفیت بسیار مطلوبی است و همچنین غذاهای محلی مثل آش کارده، آش دوغ، نان محلی و دیگر غذاها به گردشگران عرضه می شود.

وی برپایی سفر هفت سین در گلزار شهدا، استقبال از نخستین میهمانانی که در لحظات تحویل سال وارد استان شدند و چاپ و تکثیر اقلام تبلیغاتی که از قبل برنامه ریزی و برای کل استان این اقلام آماده و در اختیار غرفه های تشکیل شده قرار گرفت را از دیگر برنامه های ستاد سفرهای نوروزی استان عنوان کرد.

دبیر اجرایی ستاد سفرهای نوروزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور بالابردن کیفیت برنامه های اجرایی و شناسایی نقاط ضعف و قوت، گروه بازرسی با همکاری مدیرکل بازرسی استانداری، صنعت و معدن، میراث فرهنگی و سایر ادارات در این بازرسی که از سایر شهرستان ها و مبادی ورودی و خروجی صورت می گیرد،نظارت داشته و گزارش تهیه می کنند.

باقری گفت: در کنار گروه بازرسی بازدید مسئولان استانی از کلیه نقاط استان به خصوص شهرستان ها و نقاط گردشگری را داریم که با حضور خود علاوه بر دلگرمی به عوامل اجرایی، برخی نقاط ضعف را شناسایی و خواستار حل این مشکلات می شوند.وی با بیان این که چهار فصل بودن استان کهگیلویه و بویراحمد به عینه مشخص است، افزود: برای هر فصلی از استان آن قدر جاذبه وجود دارد که گردشگری که وارد استان می شود، تغییرات آب و هوایی را احساس می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این نکته که فاصله بین نقاط سردسیر و گرمسیر استان زیاد نیست، اذعان داشت: حداکثر فاصله بین این دو مناطق بین 40 تا 50 کیلومتر است که تنوع آب و هوایی بی نظیری برای استان به وجود آورده و باعث حضور خیل عظیم گردشگران شده است.

باقری عنوان کرد:استاندار، معاونین استاندار، مدیران کل و حتی نمایندگانی از طرف بیت حضرت آیت الله ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان وارد شهرستان ها شده و از غرفه ها بازدید، مشکلات را گوشزد و توسط مسئولان ذی ربط برطرف می شوند.

وی با اشاره به این که در این 10 روز گذشته، سه شب اسکان اضطراری داشتیم، افزود:در شب های بارانی، برف و تگرگ، فضاهایی با همکاری و هماهنگی مسئولان هلال احمر، شهرداری، تربیت بدنی و سازمان آموزش و پرورش برای گردشگرانی که در فضاهای باز بودند ایجاد و این عزیزان در مکان های این ادارات اسکان یافتند.

مسئول ارشد گردشگری کهگیلویه وبویراحمد برگزاری جنگ شادی با حضور هنرمندان استان در شهرستان های گچساران، دهدشت، یاسوج و منطقه گردشگر پذیر شلالدان را از دیگر برنامه های این ستاد دانست که مورد استقبال گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت.

باقری عنوان کرد: در این جنگ دو ماموریت داشتیم، یکی ایجاد شادی و نشاط بین مردم و دوم معرفی جاذبه های گردشگری که تا اندازه توانستیم به این هدف برسیم.

وی ابراز داشت: در کنار همه وظایف تهیه آمار مسافران و گردشگرانی که به استان سفر کردند را انجام دادیم که این آمار به صورت روزانه از همه شهرستان ها گرفته و به سایر سازمان ها مثل میراث فرهنگی و گردشگری کشور که ستاد اجرایی خدمات سفر در آنجا مستقر است، فرستاده می شود.

دبیر اجرایی ستاد سفرهای نوروزی کهگیلویه و بویراحمد بدون ذکر آمار ورودی گردشگران به استان خاطرنشان کرد: تا روز نهم فروردین 879 هزار 507 نفر در استان ما اسکان یافته و اقامت داشتند.

باقری گفت: جاذبه هایی که بیشترین گردشگران را داشتند بی بی حکیمه(س)، آبشار یاسوج، تنگ مهریان، شلال دان باشت، دشتک دیل، تنگ تامرادی و بافت تاریخی دهدشت هستند.

وی در پایان از نیروهای انتظامی، پلیس راه، راهنمایی و رانندگی، آموزش و پرورش، هلال احمر، اورژانس و فوریت های پزشکی، فوریت های اجتماعی و راهداری، اداره صنعت و معدن، آتش نشانی و همه همکاران که در شهرستان مختلف در زمینه خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی فراهم کردند، تقدیر و تشکر کرد.
پایان پیام/
 

کد خبر 355322

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha