اقامت بیش از یک میلیون مسافر نوروزی در استان یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، از اقامت بیش از یک میلیون مسافر نوروزی در این استان خبر داد.

محمد مهدی شرافت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، به خبرنگار شبستان از یزد گفت: در تعطیلات نوروز امسال یک میلیون و 140 هزار نفر در استان اقامت داشته اند.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد 670 هزار نفر در محل های رسمی اعم از هتل ها، مدارس، مهمامنسراها، خانه های استیجاری و پارک های شهرداری اسکان یافته اند افزود: مابقی در محل های متفرقه از جمله خانه های اقوام و... اسکان داشته اند.

 

شرافت، اظهار داشت: استان یزد موفق شده در مجموع و پس از استان های فارس، هرمزگان، خراسان رضوی و اصفهان جایگاه پنجم کشور را در میزان سفرهای نوروزی کسب کند.

 

وی با اشاره به بازدید 690 هزار نفر از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان تصریح کرد: از این تعداد 290 هزار نفر از مجموعه های دارای بلیط و مابقی از مجموعه‌های بافت قدیمی و دیگر جاذبه‌های استان بازدید کرده اند.

 

وی از بازدید بیش از 300 هزار نفر از موزه های استان خبر داد و اظهار داشت: مسجد جامع یزد، تکیه و میدان امیر چقماق، باغ دولت آباد، مدرسه ضیاییه از مهم ترین آثار و ابنیه تاریخی استان می باشند که مورد بیشترین توجه مسافران نوروزی قرار گرفته اند.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، افزود: در بین شهرستان های استان نیز شهرستان های یزد، میبد، اردکان و ابرکوه بیشترین مسافر نوروزی را به خود جذب کرده اند. 

 

پایان پیام/

کد خبر 355980

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha