فرهنگ مستقل لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه است

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از فرهنگ مستقل به عنوان لازمه دست یابی به اقتصاد مقاومتی یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی و مشاور رهبری امروز در بین خطبه های نماز جمعه شهر یزد با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیرت جهادی گفت:شعار رهبری در این سال از 4 مقوله تشکیل شده است که هر کدان نیاز به تفکر بسیار دارد.


وی با اشاره به توجه ویژه رهبری در سال ها اخیر به بحث اقتصاد و نامگذاری سال ها با توجه به این موضوع توسط ایشان افزود: توجه ایشان به این بحث با توجه به بحث تحریم ها ومشکلات اقتصادی موجود در کشور امری طبیعی می باشد اما باید بیبنیم چه شده است که رهبری در نامگذاری امسال به بحث فرهنگ اشاره نموده اند.


حداد عادل با بیان اینکه رهبری در نامگذاری خود بحث فرهنگ را بر اقتصاد مقدم دانسته اند اظهار داشت: این امری بدیهی است که اقتصاد و فرهنگ به یکدیگر وابسته است و رشد و پویایی یکی در گرو دیگری می باشد.


وی با اشاره به ابلاغ سیاست ها اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری در سال گذشته تصریح کرد: لازمه دست یابی به اقتصاد مقاومتی در جامعه وجود فرهنگی مستقل در درون کشور می باشد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما با فرهنگ به سبک زندگی اسلامی دست می یابیم افزود: پس از دست یابی به سبک رندگی اسلامی اقتصاد مقاومتی در جامعه حاصل می شود.


وی افزود:گسترش فرهنگ غربی در جامعه مانعی برای تحقق سبک زندگی اسلامی و به دنبال آن تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه می باشد.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از عزم ملی و مدیریت جهادی به عنوان دو مقوله دیگر شعار امسال یاد کرد و افزود: یا عزم و اراده تمام مردم و همت مسولین و مدیران در تمامی دستگاه ها و سطوح مدیریتی می توان شاهد تحقق شعار امسال در سطح جامعه باشیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 357546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha