گلباران گلزار شهدا همزمان با هفته هلال احمر

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از گلباران گلزار شهدای استان مرکزی همزمان با هفته هلال احمر خبر داد.

مرتضی سلیمی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به اینکه 18 اردیبهشت ماه مصادف با روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این نهاد در این ایام برنامه های مختلفی را برگزار می کند که گلباران گلزار شهدای هشت سال دفاع مقدس و تجدید پیمان با آرمان های این عزیزان از برنامه های پیش بینی شده این ایام است.


وی با بیان اینکه هفته هلال احمر فرصتی برای اطلاع رسانی و گزارش دهی برنامه‌ها و اقدامات این نهاد است، ادامه داد: گلباران و عطر افشانی قبور شهدا در روز 18 اردیبهشت ماه،عیادت از خانواده های شهدای امدادگر و ایثارگر جمعیت در این هفته، شرکت کارکنان و اعضای (داوطلب ،جوان و امدادگر) شعب استان در نماز عبادی سیاسی جمعه همراه با کاور مخصوص در تاریخ 19 اردیبهشت ماه، افتتاح انبار امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان های محلات و تفرش، تبریک هفته هلال احمر در سربرگ نامه های اداری، ارسال پیام تبریک هفته هلال احمر به کلیه کارکنان و اعضای امور جوانان، داوطلبان و امدادگران استان، دیدار با استاندار مرکزی، نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و فرمانداران در سراسر شعب استان از جمله برنامه های عمومی این جمعیت است.


سلیمی ادامه داد: برگزاری مسابقات امداد و کمک های اولیه در ایام هفته، برگزاری جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی، برگزاری دوره های تخصصی فشرده در سطح شعب استان، برگزاری یک دروه آموزشی امداد و کمک های اولیه ویژه خبرنگاران بحران استان از ویژه برنامه معاونت امداد و نجات است.


مدیر عمل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به فعالیت های واحد جوانان گفت: آذین بندی کانون ها، فراخوان عضویت عمومی، اعزام اعضای جوانان به نمایشگاه کتاب، اعزام 4 دوره اعضای جوانان جهت تربیت مربی پیشاهنگی در اصفهان از جمله برنامه های این بخش است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های واحد درمان و توانبخشی اشاره کرد و گفت: تخفیف واحد فیزیوتراپی به بیماران در طول هفته، برگزاری مانور منطقه ای با حضور استان های قم مرکزی اصفهان و چهارمحال و بختیاری نیز بخشی از برنامه های این واحد در هفته هلال احمر است.

 

سلیمی، اهدای خون توسط داوطلبان، بازدید داوطلبان از سرای سالمندان، فراخوان عضویت عمومی و تخصصی داوطلبان، برپایی نمایشگاه دستاوردها و خدمات داوطلبان، اطلاع رسانی و انعکاس خبری در خصوصی خدمات داوطلبانه و خیرین و نیکو کاران، اجرای کاروان سلامت در سطح روستاهای محروم شعب واجرای طرح داوطلب کار روستا را نیز از جمله برنامه های واحد داوطلبان دانست.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با بیان اینکه این جمعیت فعالیت های آموزشی زیادی نیز دارد، بیان کرد: فراخوان عمومی و ثبت نام دوره های آموزش کمک های اولیه، برگزاری کلاس های آموزشی و ارائه اموزش کمک های اولیه، توزیع بروشور، نصب استند، بنر و پوسترهای آموزشی در مراکز عمومی، ارسال پیامک های آموزشی با موضوع امداد و کمک های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح از جمله این برنامه های است.

 

سلیمی برپایی نمایشگاه دستاوردهای آموزشی با رویکرد آموزش همگانی و ترویج فرهنگ خود امدادی در مراکزعمومی، فرهنگسراها، مدارس، دانشگاه ها، مساجد و پایگاه های بسیج و برگزاری نشست علمی برای مربیان و کارکنان جمعیت و تقدیر از مربیان فعال استان را از دیگر برنامه های آموزشی دانست.


پایان پیام/

کد خبر 361615

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha