فروش بیش از یک میلیارد ریال صنایع دستی در خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان:معاون گردشگری،سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال یک میلیارد و 515میلیون و 461 هزار ریال صنایع دستی در غرفه های صنایع دستی استان به فروش رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، مرتضی عربی امروز صبح ( 7 اردیبهشت) در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان اظهارکرد: در ایام عید سازمان میراث فرهنگی گشت‌های مشترکی با اداره کل حمل و نقل، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، بهداشت و درمان و سازمان معدن و تجارت در سراسر استان اجرا کرده است.


وی با بیان اینکه در ایام نوروز 8 هتل، یک مجتمع گردشگری اقامتی با 19 اتاق، 14 مهمان‌پذیر با 272 اتاق و 600 تخت پذیرای مسافران نوروزی بوده اند، افزود: در این ایام یک میلیون و 678 هزار و 719 نفر در این مراکز اقامت داشته‌اند.


بازدید بیش از 23 هزار نفر از موزه‌های استان در ایام نوروز
معاون گردشگری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی مجتمع‌های آب درمانی لوت و فردوس را قطب‌های گردشگری سلامت استان دانست و گفت: در این بازه زمانی از مجتمع آب گرم فردوس73 هزار و 620 نفر و از مجتمع آبگرم لوت 4 هزار و 361 نفر بازدید کرده‌اند.


عربی با اشاره به فعالیت 14 موزه استان در ایام نوروز با حضور 64 نفر از راهنمایان آثار تاریخی، بیان داشت: در ایام تعطیلات نوروزی تعداد 23 هزار و 522 نفر از موزه‌های استان و تعداد 2 میلیون و 553 هزار و 131 نفر از تمامی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید کردند.
 

فروش نوروزی بیش از یک میلیارد ریال صنایع دستی در خراسان جنوبی
معاون گردشگری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: در سال جاری 15 بازارچه صنایع دستی با 84 غرفه، در مبادی ورودی شهرها و مجموعه های تاریخی راه اندازی شد و به عرضه صنایع دستی و سوغات محلی پرداختند.


عربی خاطرنشان کرد: میزان فروش این بازارچه ها یک میلیارد و 515 میلیون و 461 هزار ریال بوده است که افزایش بسیاری خوبی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.


توزیع 30 هزار کتابچه راهنمای مسافر در ایام نوروز
وی همچنین تهیه و توزیع 100 هزار نسخه نقشه گردشگری استان، 30 هزار کتابچه راهنمای مسافر، برپایی نمایشگاه عکس جاذبه‌های تاریخی در نگارخانه استاد رخشانی باغ و امارت رحیم‌آباد، نمایشگاه عکس جاذبه‌های گردشگری در باغ و عمارت اکبریه و نمایشگاه عکس مشترک با سازمان تبلیغات اسلامی را از برنامه‌های دیگر این سازمان در ایام نوروز برشمرد.


پایان پیام/

کد خبر 362344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha