استفاده از نظرات ائمه جمعه برای برنامه ریزی درفرهنگ کشور بسیار موثراست

خبر گزاری شبستان: دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، بر لزوم بکارگیری نظرات ائمه جمعه برای برنامه ریزی در سطح کلان فرهنگ کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور، صبح امروز(10 اردیبهشت) در دیدار با آیت الله ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: شنیدن نظران و حرف های ائمه جمعه برای برنامه ریزی در فرهنگ کشور بسیار موثر است.

 

وی با اشاره به حضور ائمه جمعه و مسئولان استان ها در جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: در این جلسات پس از جمع آوری مشکلات استان ها نسبت به برنامه ریزی و حل آن ها برنامه ریزی می شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی، با اشاره به تعبیر نماینده ولی فقیه در استان یزد از ائمه جماعات، کانون های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه های بسیج به عنوان سه ضلع جهاد فرهنگی اظهار داشت: تعبیر جنابعالی بسیار حکیمانه و عمیق بوده و مسولیت ما را در این راه سنگین تر می سازد.

 

وی با اشاره به نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مسائل مختلف کشور اضافه کرد: رادیو آمریکا اخیرا در تحلیلی از ولایت فقیه و ائمه جماعات، پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان سه تهدید جدی و مانعی جهت نفوذ در انقلاب اسلامی ایران یاد کرده است.

 

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، تصریح کرد: ما باید نقاطی را که دشمن از آن به عنوان تهدید یاد می کند تقویت و از آن نقاط به عنوان نقاط قوت خود استفاده کنیم.

 

وی بر لزوم تقویت کانون های مساجد به عنوان یکی از آن نقاط قوت تاکید کرد و گفت: با انجام برنامه های متنوع فرهنگی و هنری می توان بخشی زیادی از جوانان را به مساجد جذب کرد.

 

حجت الاسلام سلیمانی، با اشاره به نقش ائمه جماعات در جذب جوانان به مساجد عنوان کرد: یکی از راه های جذب جوانان به مساجد حضور ائمه جماعات در مدارس و تشیوق آنان جهت حضور در مساجد است.

 

وی راه اندازی مراکز آموزشی غیرانتفاعی در جوار مساجد را یکی دیگر از طرح های ستاد عالی کانون های مساجد کشور دانست و گفت: در انجام این طرح به دلیل وقفی بودن زمین های اطراف مساجد با مشکلاتی مواجه شده ایم که امیدواریم با پیگیری ها و هماهنگی های لازم به زودی این مشکلات مرتفع شود.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 363618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha