معلمان چراغ هدایت و سلامت جامعه هستند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: معلمان آینده سازان ایران اسلامی و چراغ هدایت بشر و سعادت جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک (15 اردیبهشت) در دیدار با معلمان که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم برگزار شد، ضمن تبریک هفته معلم بر تلاشگران این عرصه گفت: معلمان آینده سازان و پرورش دهنده مدیران آینده نظام و مشعلدار هدایت بشر و سعادت جامعه اند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید استاد مطهری، افزود: ایشان الگوی مناسبی برای انسان ها به ویژه معلمان و مربیان آموزشی هستند که بهره گیری از راه و روش و کلام این بزرگ مرد راه سعادت را نمایان می کند.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش به رسالت بزرگ معلمان اشاره کرد و ادامه داد: معلمان ادامه دهنده راه انبیا الهی هستند و در این راستا وظیفه خطیری بر دوش دارند.


امام جمعه اراک اضافه کرد: معلمان باید فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی را به دانش آموزان که مدیران فردای ایران اسلامی هستند نشان داده و از ورود فرهنگ بیگانه و گرایش جوانان به آن جلوگیری کنند.


وی آبادانی ایران اسلامی را امری مهم دانست و ادامه داد: همه افراد جامعه در این راستا مسوولند و معلمان نقش مهمی را در راستای فرهنگ سازی و آبادی، آبادانی، سربلنی و عزت ایران اسلامی ایفا می کنند.


وی استفاده از ظرفیت های مختلف را راهی موثر در امر تولید و فرهنگ سازی دانست و گفت: بالا بردن سطح تولید راهی موثر در رفع رکود اقتصادی وایجاد اشتغال است.


آیت الله دری نجف آبادی افزود: معلمان و دانشگاهیان باید در عرصه تعلیم تربیت مجاهدت کرده و نشر فرهنگ اسلامی و مطالبات رهبری راسرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: کار، مجاهدت و از خودگذشتگی و برنامه ریزی معلمان، کارگران، مهندسان و متخصصان سبب خودکفایی و رهایی کشور از نیاز به بیگانگان می شود.

پایان پیام/

کد خبر 365062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha