اجرای طرح جامع امامزاده سید منصور(ع) زرندیه نیازمند اعتبار است

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان زرندیه گفت: اجرای طرح جامعه امامزاده سید منصور(ع) شهرستان زرندیه نیازمند تامین اعتبار است.

حجت الاسلام اصغر سلطانی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرندیه با اشاره به اینکه عملیات اجرایی محوطه سازی بنای امامزاده منصور(ع) زرندیه پایان یافت، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت:اجرای اطرح جامع این امامزاده نیازمند یک میلیارد اعتبار است.


وی با اشاره به اینکه عملیات محوطه سازی این طرح درسال 92آغاز شده است، ادامه داد: این عملیات شامل سنگ کاری 600 متر از محوطه این بنا بوده است که در مجموع برای اجرای آن حدود 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.


این مقام مسوول با بیان اینکه طرح جامع این بنا به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده است، اضافه کرد: این طرح شامل ساخت خانه خادم، اضافه کردن صحن ها و رواق ها، ساخت صحن جامعه و بخش های دیگر از جمله سرویس بهداشتی و غیره است.


وی با اشاره به اجرای فعالیت های فرهنگی در این آستان مقدس گفت: بخش از نذورات در راستای اجرای فعالیت های فرهنگی هزینه می شود.


نذورات مردمی جوابگوی نیاز امامزادگان نیست


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرندیه با اشاره به نگهداری و عملیات نوسازی و بازسازی امامزادگان گفت: درآمدی که از محل نذورات مردمی جمع آوری می شود جوابگوی فعالیت های فرهنگی و عمرانی و همچنین حفظ و نگهداری بقاع متبرکه نیست.


این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای عملیات نوسازی آستان مقدس امامزاده قاسم (ع) ویدر بخش خرقان زرندیه این شهرستان افزود: این پروژه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اجرای این پروژه یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.


وی ادامه داد: اسکلت گنبد، گلدسته ها، دیوار چینی، ساخت ضریح و محوطه سازی از کارهای در حال انجام است و صحن ضریح نیز در حال تخریب بوده و بازسازی های اولیه انجام ومحوطه بقعه نیز محوطه سازی شده است.


حجت الاسلام سلطانی با اشاره به ساخت خانه خادم برای این امامزاده، اضافه کرد: خادم این امامزاده در یک اطاقک زندگی می کرد که از محل نذورات امامزاده خانه خادم ساخته شد.


وی همچنین از سنگ کاری امامزاده محمد(ع) روستای بند امیر خبر داد و گفت: کاشی های این امامزاده نیز طراحی و تا یک ماه دیگر نصب می شود.

 

سرپرست اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان زرندیه در ادامه از عملیات اجرایی ساخت غسال خانه امامزاده عبدالمطلب (ع) زرندیه خبر داد و گفت: اجرای این طرح با صرف 150 میلیون ریال اعتبار به پایان رسیده است.


وی همچینین از ساخت ضریح امامزاده عبدالمطلب (ع) زرندیه نیز خبر داد و گفت: برای ساخت این ضریح با یکی از هنرمندان چهارمحال بختیاری قرارداد بسته شده است که تا کنون حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته.


حجت لااسلام سلطانی با اشاره به اینکه در شهرستان زرندیه 12 امامزاده وجود دارد گفت: در دیگر امامزادگان نیز فعالیت های در راستای تعمیر، بازسازی و نگهداری انجام می شود.

 

سرپرست اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان زرندیه ، ادامه داد: این کارها از محل نذورات مردمی در امامزاده و کمک های خیرین و نیکوکاران انجام می شود.


گفتنی است شهرستان زرندیه با مرکزیت شهر مامونیه یکی از شهرستانهای استان مرکزی ایران است که در این شهرستان 12 امامزاده، 230 موقوفه و یک هزار و 500 رقبه وجود دارد.


پایان پیام/

کد خبر 366807

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha