اخبار کوتاه فرهنگی هنری از میلاد امام علی(ع)

خبرگزاری شبستان: همزمان با سالروز میلاد با سعادت مولای متقیان علی (ع) و روز پدر پوستر با موضوع امام علی (ع) به همت حوزه هنری استان مرکزی تولید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، اثر خوشنویسی با موضوع امام علی (ع) به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان مرکزی تولید و به تیراژ 2000 نسخه چاپ شد.


این اثر خوشنویسی شامل متن حدیث قدسی ولایت علی بن ابیطالب (ع) است که توسط هنرمند مجید جدیدی به خط ثلث تحریر شده و همزمان با میلاد مولود کعبه بین مردم توزیع می شود.


پیش از این نیز حدیث نورانی امام حسن عسگری (ع) در منقبت حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با روز میلاد بانوی آب و آیینه تولید و بین مردم توزیع شد.


××××××
همایش "سیره علوی" در اراک برگزار می‌شود


به مناسبت میلاد نخستین امام شیعیان حضرت علی(ع)همایش سیره علوی در مرکز آموزش علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر اراک برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، این همایش امروز(22 اردیبهشت) با هدف ‌‌ توریج سبک و سیاق و سیره علمی و رفتاری حضرت علی(ع) با حضور حسین شاکری، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و پورایمانی، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان و بیش از 300 دانشجو‌ برگزار می‌شود.


اجرای تئاتر دانشجویی با محوریت بیان کرامات و فضائل حضرت علی(ع)، اجرای موسیقی سنتی و نورافشانی از جمله برنامه‌های جانبی این همایش است.

 

××××××××
مساجد استان مرکزی شاد در جشن میلاد حیدر کرار


همزمان با شب میلاد مولی الموحدین علی بن ابیطالب(ع) مساجد استان مرکزی غرق در شور و شعف می شوند.


به همین مناسبت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی نیز با برگزاری مراسم سخنرانی و مولودیه و مسابقات فرهنگی این شب را جشن می گیرند.


همچنین، بیان سیره و منش امام علی(ع) از سوی وعاظ در مساجد، آذین بندی خیابان ها، از دیگر برنامه های کانون ها است.


پایان پیام/

کد خبر 367111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha