کانون های فرهنگی و هنری مساجد موتور محرک مراکز نیکوکاری محلات هستند

خبرگزاری شبستان: مسئول مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: هر مسجدی که از کانون فرهنگی و هنری فعال و پویا برخوردار باشد مرکز نیکوکاری آن فعال تر و موثر تر فعالیت می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا فلاح رییس مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد صبح امروز(29 اردیبهشت) در دیدار با محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مسجد استان یزد با اشاره به راه اندازی 30 مرکز نیکوکاری محلات در استان گفت: این مراکز در ادامه طرح امداد یار محلات و در راستای فرمایشات رهبری در خصوص عدم توسعه امداد از طریق اداری و واگذاری فعالیت ها در کمیته امداد به مردم ایجاد شده اند.


وی کمبود بودجه های کمیته امداد جهت حمایت از محرومان و نیازمندان، تحقق کارکردهای مساجد در جامعه به عنوان محلی جهت رفع نیازهای محل، شناسایی دقیق و صحیح محرومان و نیازمندان محل جهت جلوگیری از سودجویی، شناسایی خیرین محل و استفاده از آنان در جه کمک به نیازمندان محل و... را از دیگر اهداف تشکیل این مراکز دانست.


فلاح با بیان اینکه نقش امداد در این مراکز حمایت،نظارت و پشتیبانی می باشد اظهار داشت: مابقی وظایف این مراکز به عهده اهالی محل و مسجد از جمله امام جماعت، هیئت امناء و شواری مرکز است.


وی با بیان اینکه هدف از راه اندازی این مراکز تنها کارکردهای مالی آن نیست، افزود: ما در این مراکز بیشتر به دنبال رسیدن به کارکردهای اجتماعی مساجد و مراکز نیکوکاری هستیم.


مسئول مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به نقش کانون های مساجد در فعالیت های این مراکز گفت: هر مسجدی که از کانون فرهنگی و هنری فعال و پویا برخوردار باشد مرکز نیکوکاری آن فعال تر و موثر تر فعالیت می کند.


وی بر لزوم پیوند بیشتر بین این مراکز و کانون های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد در سایه همکاری این دو مجموعه تمامی نیازهای اعضای محل در مساجد برطرف شود.


فلاح با بیان اینکه به ازای هر 20 هزار نفر یک مرکز نیکوکاری دایر می شود افزود: در مجموع 50 مرکز نیکوکاری محله در مساجد استان دایر می شود.


وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 مرکز در شهرستان یزد و 20 مرکز در سایر شهرستان ها فعالیت دارند گفت: تا پایان سال 20 مرکز دیگر در استان افتتاح می شود.


وی در پایان از مراکز نیکوکاری به عنوان کمیته امداد کوچک در هر محله یاد کرد و افزود: فلسفه شکل گیری این نهادها در جوار مساجد آن است که نمازگزاران علاوه بر اقامه نماز به سایر کارکردهای مسجد در حوزه جامعه توجه پیدا کنند.
 

پایان پیام/

کد خبر 368950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha