فتح خرمشهر موجب اقتدار و بقاء نظام اسلامی ایران شد

خبرگزاری شبستان: فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر همزمان با سوم خرداد، گفت: فتح خرمشهر موجب اقتدار و بقاء نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ قوام یوسفی امروز (2 خرداد) در سخنانی پیش از خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه اظهارداشت: اگر دوران دفاع مقدس را بررسی کنیم بالاترین قله و اوج ایثار و پایداری آزادسازی خرمشهر است.

 

وی با اشاره به هشت سال دوران دفاع مقدس و جنگ ایران و رژیم بعثی عراق، افزود: پس از شکل گیری انقلاب اسلامی ایران استکبار جهانی به دلیل در خطر قرار گرفتن منافع خود در منطقه اقدام به توطئه افکنی علیه ایران کرد.

 

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با اشاره به اشغال خرمشهر به دست نیروهای بعثی عراق در این دوران، افزود: با توجه به مجاورت این شهر به رودخانه های اطراف، عملیات آزادسازی را مشکل و سخت کرده بود.

 

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه رزمندگان اسلام برای اولین بار عملیات عبور از رودخانه را در عملیات بیت المقدس به کار بردند، تصریح کرد: طرح عملیات عبور از رودخانه کارون تصویب و با پل سازی هایی که صورت گرفته بود آغاز شد.

 

وی ادامه داد: در این طرح بیش از دو سوم رزمندگان به صورت شبانه با عبور از رودخانه و حضور در بین عمده قوای دشمن و خط مقدم، عقبه آنها را بستند.

 

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با بیان اینکه یک سوم دیگر از رزمندگان به سمت محور اهواز به خرمشهر حرکت کردند، افزود: در نهایت دشمن به عقب رانده و سپس با نفوذ دلاورمردان دفاع مقدس به داخل شهر؛ خرمشهر آزاد شد.

 

وی با تاکید براینکه آزادسازی خرمشهر صرفا آزادسازی یک شهر و بندر اقتصادی و تجاری نبود، خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر با توجه به تبلیغات و رجز خوانی ها دشمنان در خصوص اشغال این منطقه به معنی نمایش اقتدار و قدرت ایران اسلامی و بقاء آن است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 370008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha