همایش بزرگداشت آزاد سازی خرمشهردر اراک برگزار شد

خبرگزاری شبستان: همایش بزرگداشت آزاد سازی خرمشهر (3 خرداد) به مناسبت روز مقاومت، ایثار و پیروزی در حسینیه تیپ 71 روح الله استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرتیپ پاسدارعلی شادمانی، مسوول معاونت عملیات ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این همایش ضمن گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: دشمنان اسلام و انقلاب در صدد براندازی نظام بودند که با هوشیاری و ایمان رزمندان دلیر این مرز و بوم توطئه های آنها خنثی شد.


وی با اشاره به اینکه رزمندگان ایران اسلامی در آن دوران گوش به فرمان ولی امر خود بوده و با ایمان و توکل بر خدا در جبهه های حق علیه باطل حضور می یافتند، ادامه داد: همین ایمان و اعتقاد آنها و توسل به ائمه معصومین(ع) سبب پیروزی شان در برابر کفر جهانی شد.


مسوول معاونت عملیات ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس همه کشورهای جهان به کمک دشمن آمده و از طرق مختلف به آنها برای مقابله با ملت ایران کمک می کردند، اما دیدند که اگر تمام دنیا جمع شوند و کمک تسلیهاتی و فکری به دشمن دهند در مقابل ایمان و اعتقاد ملت ایران نمی توانند ایستادگی کنند.


سردار شادمانی در بخش دیگری از سخنانش به توطئه های فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بعد از شکست خوردن در جبهه نظامی در راه فرهنگ وارد شده و در صدد ضربه زدن به فرهنگ غنی ملت ایران هستند.


وی ادامه داد: دشمن باید بداند که جوانان ایران اسلامی فرزندان بزرگ مردانی هستند که جان خود را در راه دفاع از میهن خود فدا کردند و امروز نیز جوانان برومند ایران اسلامی در مقابله با توطئه فرهنگی دشمنان ایستادگی کرده و بار دیگر توطئه های آنها را خنثی می کنند.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه 48 شرکت تولید کننده تسلیحات نظامی و44 کشور سرمایه دار دنیا نیز با کمک های مالی، تسلیحاتی و اعزام نیروهای نظامی به عراق، سعی در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته و رژیم بعث عراق را در جنگ مقابل جمهوری اسلامی ایران حمایت می کردند، افزود: بر اساس آمارهای افشا شده از سران رژیم بعت بعد از جنگ تحمیلی، کشور عراق در ابتدای جنگ 300 فروند هلی کوپتر در اختیار داشت اما در پایان جنگ 600 فروند هلیکوپتر در اختیار نیروهای بعثی بود.

 

وی با بیان اینکه مزدوران شرق و غرب در دوران جنگ هشت ساله کمر به نابودی ایران اسلامی بسته بودند، ادامه داد: آنها از هر فرصت و روشی برای ضربه زدن به ایران اسلامی استفاده کردند.

 

سردار شادمانی در ادامه به علمیات فتح المبین اشاره کرد و گفت: در روز سوم خرداد دشمن با هدف تسخیر کامل خوزستان و الحاق آن به عراق وارد جنگ شد که باز هم در این مرحله نیز در مقابل ایمان و اعتقاد و از خودگذشتگی رزمندان ایران اسلامی شکست خورد.


وی هجمه فرهنگی و تحریم دشمنان را توطئه ای دیگر در راستای زمین گیر کردن ملت ایران دانست و گفت: تحریم های ناجوانمردانه دشمن بر علیه ایران اسلامی نه تنها کارساز نبود بلکه سبب فعالیت و تلاش هر چه بیشتر ملت ایران شد.

 

مسئول معاونت عملیات ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایرانبا اشاره به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در بخش های مختلف بیان کرد: مسوولان و دولتمردان باید با برنامه ریزی های در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی راهی برای خنثی کردن توطئه های دشمنان و حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه است.


پایان پیام/

کد خبر 370367

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha