استقبال 4 برابری از همایش بین المللی پژوهش های قرآنی

خبرگزاری شبستان: دبیر علمی هشتمین همایش بین‌ المللی پژوهش های قرآنی ضمن تاکید بر استقبال جهانی از این همایش، از رشد 4 برابری در تعداد شرکت کنندگان خبر داد.

حجت‌ الاسلام محمد اکبری، دبیر علمی هشتمین همایش بین‌ المللی پژوهش های قرآنی در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: هشتمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی، شنبه، دهم خردادماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود و طی آن از 40 نفر از برگیدگان این دوره از همایش تجلیل به عمل می آید.
وی ادامه داد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری در خصوص مقوله تمدن اسلامی، موضوع محوری این همایش بحث قرآن و تمدن سازی انتخاب شده است که شامل 40 زیرشاخه است. در این دوره 700 اثر شامل مقاله، کتاب، پایان نامه، طرح های پژوهشی و ... به دست ما رسیده است و با مقایسه با تعداد 500 اثر در دوره قبل، رشد خوبی داشته است.


معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به کارکردهای این همایش تصریح کرد: این همایش همه ساله در طی برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم برگزار می شود و نقطه تمایز مسابقات بین المللی قرآن که توسط نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود با سایر برنامه های مشابه کشورهای خارجی، اهمیت دادن به بحث تدبر و پژوهش قرآنی در کنار رقابت های حفظ و قرائت است.
وی توضیح داد: آنچه که هدف نزول قرآن کریم را که سعادت انسان در دنیا و آخرت است محقق می کند، تدبر در قرآن کریم است و در این کتاب آسمانی مشاهده می کنیم که خداوند متعال بارها و بارها همه انسان ها را به تدبر در آیات قرآن دعوت کرده است و با کسانی که از تفکر در آیات قرآن رویگردان هستند با عتاب سخن می گوید.


دبیر علمی هشتمین همایش بین‌ المللی پژوهش های قرآنی بیان کرد: آثار این دوره از 16 کشور جهان همانند مصر، سوریه، لیبی، انگلستان، پاکستان، افغانستان، بورکینافاسو، بحرین، عراق، ترکیه، الجزایر، یمن و ... به دبیرخانه ارسال شده است و تعداد شرکت کنندگان به نسبت گذشته رشد چهار برابری داشته است و این حاکی از استقبال جهانی به این همایش است.
وی گفت: جوایز همایش بین‌ المللی پژوهش های قرآنی از سقف 10 میلیون تومان برای نفر تا مبلغ 500 هزار تومان برای نفر چهلم در نظر گرفته شده است. همچنین سال گذشته از 30 نفر تجلیل شد و لی در این دوره از 40 نفر تجلیل به عمل می آوریم.


معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: داوری آثار رسیده به دبیرخانه همایش بین‌ المللی پژوهش های قرآنی توسط خبره ترین اساتید حوزه و دانشگاه صورت می گیرد و برترین آثار همه ساله در قالب مجموعه مقالات همایش چاپ و منتشر می شود.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 371182

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha