تبلیغات هدفمند همراه با کیفی‌سازی برنامه‌ها در مسابقات بین المللی قرآن

خبرگزاری شبستان: نیکدستی با اشاره به لزوم بهره مندی مناسب از سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن در جامعه گفت: تبلیغات هدفمند همراه با کیفی‌سازی برنامه‌ها عامل رشد درصد مشارکت مردمی در مسابقات است.

مسعود نیکدستی، قاری بین المللی کشورمان با اشاره به مهم‌ترین تاثیرات برگزاری سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در بین آحاد جامعه و قاریان قرآن و نقش فرا منطقه ای این رقابت ها برای جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: مسابقات قرآن کشورمان یک همایش معظم بوده که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود و تاکنون 30 دوره آن با حضور قاریان و حافظان برتر از سراسر جهان برگزار شده است. این رقابت‌ها با توجه به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران و تحت اشراف ولایت‌فقیه برگزار می‌شود یک نماد فرهنگی در بین سایر کشورهای جهان است البته این رقابت‌ها دارای یک عقبه‌ای است که حضور گسترده جوانان و قرآن دوستان را از مراحل پایین تر در این رقابت‌ها گوشزد می‌کند. مسابقات سراسری قرآن در رده‌های منطقه‌ای، استانی و شهری برگزار می‌شود مهم ترین تأثیر آن ایجاد موج عظیمی در بین جوانان قاری و حافظ قرآن در کشور است.

کسب مقام ممتاز در مسابقات قران و ارتقای سطح فنی قاریان و حافظان

وی افزود: یکی دیگر از تاثیرات مسابقات بین‌المللی قرآن افزایش انگیزه قاریان و حافظان برای ارتقای سطح فنی‌شان است. کسب رتبه اول یک افتخار بزرگ برای نماینده جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. علاوه بر این رسانه‌های شنیداری، دیداری، مکتوب با پوشش گسترده خود تأثیر این رقابت را دو چندان می‌کنند که امیدواریم هرساله شاهد رشد کیفی آن باشیم.

نیک‌دستی با اشاره به راهکار زمینه سازی انس و الفت مردم با قرآن کریم و بهره‌مندی از فرصت مسابقات بین‌المللی قرآن تصریح کرد: یکی از راهکارهای ترغیب و تشویق افراد به قرآن کریم شناساندن الگوها و قهرمان‌های قرآنی است که در مسابقات بزرگی همچون سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران این مهم محقق می شود. الگوهای قرآنی هستند که در بین مردم ماندگار می‌مانند و زمینه‌ آشنایی بیشتر آنها برای توجه به آیات قرآن کریم را فراهم می‌کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید بسیاری برای معرفی قهرمانان قرآنی دارند، طبق نظر ایشان برای پیشرفت در هر رشته و عرصه یک‌سری افراد در قله قرار دارند و دیگران با شناختن آنها به یک هدف متعالی می رسند.


قاری بین المللی کشورمان با اشاره به راهکار تشویق و ترغیب هرچه بیشتر مردم برای حضور پررنگ در بزرگ‌ترین همایش قرآنی کشور عنوان کرد: تبلیغات هدفمند همراه با کیفی‌سازی برنامه‌ها یکی از مهم‌ترین ابزارهای افزایش درصد مشارکت مردم برای حضور در مسابقات بین‌المللی است؛ این رقابت‌ها فرصتی مغتنم برای آشنایی اقشار خاص جامعه و توسعه فرهنگ قرآنی در میان آنهاست، به عنوان مثال دانش‌آموزان، کودکان بهترین جامعه هدف برای تأثیرپذیری از برنامه‌های قرآنی هستند که می‌توان با تاکتیک خوب و مناسب آنها برای پیگیری مسابقات قرآن تشویق کرد.

بهترین خاطره قرآنی کسب رتبه اول مسابقات بین المللی

نیک‌دستی با اشاره به کسب رتبه اول خود در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: یکی از بهترین خاطرات دوران تلاوت من کسب رتبه اول رشته قرائت بیست و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قران جمهوری اسلامی ایران است. من به عنوان نماینده 70 میلیون ایرانی در این رقابت‌ها حضور داشتم و علی‌رغم هیجان و استرس ناشی از این مسئولیت خطیر به حول و قوه الهی مقام اول را کسب کردم، البته این اضطراب در بین نمایندگان کشورمان وجود دارد و امسال نیز استاد جعفر فردی نماینده جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌ها شرکت می‌کند باید انتظار 78 میلیون ایرانی را برآورده کند.

نیک‌دستی با بیان این مطلب که سطح فنی قراء ایرانی به مراتب بالاتر از سایر کشورهای جهان است، تصریح کرد: کسب مقام اول رشته قرائت توسط نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی ایران امری بدیهی است زیرا به مراتب سطح فنی قراء ایرانی از سایر قاریان جهان بالاتر بوده و شاید یک یا 2 کشور باشند که می‌توانند با ما رقابت کنند.

سطح مسابقات سراسری قرآن کشور بسیار فراتر از رقابت های بین المللی است

وی با بیان این مطلب که سطح فنی مسابقات سراسری قرآن در کشورمان از مسابقات بین‌المللی نیز فراتر است، تصریح کرد: بحمدالله پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در زمینه تربیت قاریان و حافظان قرآن اکنون شاهد رشد چشم‌گیر و فنی قراء ایرانی هستیم لذا سطح رقابت کشوری بسیار نزدیک و بالا است. از طرفی نیز بدنه مذهبی جامعه گرایش به موضوعات قرآنی دارد و همین امر موجب شده تا قرائت قرآن جامعه مخاطب بسیاری در کشورمان داشته باشد.

نیک‌دستی خطرنشان کرد: اضطراب در مسابقات سراسری کشورمان از رقابت‌های بین‌المللی نیز بالاتر است زیرا رقابت جدی‌تر و تنگاتنگ است. کسی که توانایی تسلط بر اعصاب و روان‌اش را داشته باشد می‌تواند 60 تا 70 درصد از توانمندی‌های خود را که پیش از مسابقات آموخته در صحنه رقابت نشان دهد البته مسابقات بین‌المللی قران نیز اضطراب خاص خود را دارد زیرا همه نگاه‌ها، دوربین‌ها و تمرکز رسانه‌ها بر نماینده جمهوری اسلامی ایران بوده تا موفقیت دیگری کسب کنند.

پایان پیام/


 

کد خبر 369560

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha