مهم ترین ویژگی نظام ما ترویج جمعی و حاکمیتی قرآن است

خبرگزاری شبستان: رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این مطلب که دشمنان از این که ایران محور قرآنی جهان است ناراحت هستند، گفت: یکی از مهم ترین ویژگی نظام ما ترویج جمعی و حاکمیتی قرآن است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان با مراسم افتتاحیه سی یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن که عصر امروز از ساعت 17 و 30 دقیقه تا 19 برگزار شد، با اشاره به توجه نظام جمهوری اسلامی ایران بر ترویج فرهنگ قرآنی در کشور گفت: پیش از هر سخنی در آستانه بعثت پیامبر(ص) قرار داریم که این ایام را به همه مسلمان تبریک عرض می کنم همچنین یاد و نام امام راحل، بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و به خصوص عملیات بیت المقدس و حماسه فتح خرمشهر را گرامی می داریم.


وی افزود: امسال همزمان با برگزاری سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن، نظام جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که فرهنگ قرآنی را به صورت جمعی و حاکمیتی ترویج کند که امتیاز منحصر به فرد این کشور است.
حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: یکی از افتخارات کشور ما توجه مسئولین در مقام علم و عمل به آیات الهی است و برپایی بزرگ ترین رویداد قرآنی کشور به برکت انقلاب، خون شهدا و توجهات مقام معظم رهبری است.
رییس سازمان اوقاف وامور خیریه با بیان این مطلب که در دوره طاغوت توجهی به محافل قرآنی نمی شد، تصریح کرد: برگزاری محافل قرآنی در دوره پهلوی به صورت جمعی و یا حکومتی ممنوع بود و اغلب افراد بر اساس ذوق خود به صورت شخصی محفل قرآنی برپا می کردند که به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فعالیت های قرآنی به صورت گسترده در سراسر کشور توسعه یافت.


وی افزود: یکی از توفیقات ما پیروزی انقلاب اسلامی به دستان عامل به آیات الهی بود که هدف انقلاب ما را قرآن معرفی کرد. افتخار به رهبری می کنیم که توجه به آیات الهی را به ما گوشزد می کند زیرا رمز موفقیت امت اسلامی در گرو عمل به آیات الهی است.ملت ها باید بفهمند که رمز پیروزی آنها در شهادت است و زندگی حیوانی ارزشی برای انسان ندارد.
حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: قرآن کتاب انسان ساز بوده و به همین شیوه ما کمتر از نیم قرن بر امپراطوری استکبار حاکم شدیم.

وی با اشاره به عظمت آیات الهی در کلام ائمه اطهار(ع) گفت: پیامبر(ص) می فرماید بر شما باد به قرآن، این کتابی است که شفاعت او و شکایت او پذیرفته می شود، کسی که قران را راهنمای خود قرار دهد او را به بهشت می برند. همچنین کسانی که قرآن را پشت سر خود قرار می دهند سر انجامی جز جهنم ندارند.امروزه دولت ها مسلمان به جای اینکه آمریکا را قبله خود قرار دهند به آموزه های قرآن عمل کنند.زیرا این کتاب راهنمای به سوی بهترین راه ها است
 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی قرآن و حضور نمایندگان کشورهای مختلف جهان گفت: امسال شاهد برپایی بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام با حضور 70 نماینده از ملت های مختلف و بیش از 120 حافظ و قاری قرآن هستیم.
وی افزود: این مسابقات از عظمت نظام ما است که بر خلاف میل استکبار، محور قرآنی جهان قرار گرفته است.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حضور داوران بین المللی در این دوره از رقابت ها تصریح کرد: سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با حضور 15 نفر داور شامل 10 داور خارجی و 5 داور ایرانی برگزار می شود. رقابت بین المللی کشورمان برخلاف سایر مسابقات بین المللی جهان که دارای سبقه بیش از 50 سال هستند، در دو رشته قرائت و حفظ برگزار می شود.
وی افزود: برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی از دیگر برنامه های جنبی مسابقات بین المللی قران است که تاکنون 700 اثر از سوی فرهیختگان ارسال شده است که از ممتازین تجلیل به عمل می آید. تقدیر از بانوان فعال قرآنی و برگزاری نمایشگاه محصولات قرآنی از دیگر برنامه های جنبی مسابقات امسال است. 

 

پایان پیام/

 

کد خبر 371139

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha