تجدید میثاق جامعه روحانیت با آرمان های امام راحل(ره)

خبرگزاری شبستان: ائمه جماعت و روحانیون شهر اراک شامگاه گذشته (8 خرداد) با حضور در بیت تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) بار دیگر با این بزرگ مرد تاریخ تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، علما و روحانیان شهر اراک شامگاه گذشته به مناسبت برگزاری گنگره(آقا سید مصطفی) پدر حضرت امام خمینی(ره) که در شهر خمین برگزار شد و همچنین به مناسبت فرا رسید ایام رحلت جانگذار این بزرگ مرد تاریخ در بیت امام خمینی(ره) حضور یافتند و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به قرائت دعای کمیل و سخنرانی به سوگواری پرداختند.


به گزارش خبرنگار شبستان در این مراسم حجت الاسلام سید علی حسینی، امام جمعه شهر خمین، ضمن خیر مقدم به روحانیون و ائمه جماعت شهر اراک گفت: امام خمینی(ره) افتخاری برای جوامع بشریت و پیر و مراد همه افراد است.


وی برگزاری کنگره آقا سید مصطفی خمینی را کاری شایسته و مبارک دانست و افزود: این برنامه ها راهی برای تبیین اندیشه های والای اسلامی و انقلابی است.


امام جمعه خمین با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره بزرگان و علمای کشور که در دوران گذشته به مبارزه علیه ظلم و ستم پرداخته و همچنین دانشمندان و اندیشمندان ضروری است، ادامه داد: برگزاری این همایش ها و برنامه ها رای برای شناساندن این افراد به نسل جوان و آینده انقلاب و حرکت جامعه در مسیر آرمان های آنان است.


حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش به آیات و روایات قرآنی در رابطه با قرآن و عترت پرداخت و گفت: قرآن و عترت دو نور هستند که از همدیگر جدا نمی شوند.


این مقام مسئول گفت: هر کس در مسیر قرآن و اهل بیت(ع) گام بردارد به سعادت دنیا و آخرت خواهد رسید.


در پایان شرکت کنندگان از بیت تاریخی امام بازدید و بار دیگر با آرمان های این بزرگ مرد تاریخ تجدید پیمان کردند.


پایان پیام/

کد خبر 371845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha