سازمان اوقاف علاوه بر مسابقات،برای گسترش کلاس های آموزشی نیز هزینه کند

خبرگزاری شبستان:حجت الاسلام شهیدی پور گفت: ما اعتقاد داریم همان طور که سازمان اوقاف وامور خیریه برای مسابقات هزینه می کند برای گسترش کلاس های آموزشی نیز هزینه کند.

حجت الاسلام محمدرضا شهیدی پور، داور سی و یکیمن دوره مسابقات بین المللی قرآن با اشاره به برگزاری بزرگترین رخداد قرآنی جهان اسلام و تأثیرات آن به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: یکی از مهم ترین فعالیت های سازمان اوقاف و امور خیریه برپایی مسابقات بین المللی قرآن است.این مسابقات الگوی سایر رقابت های قرآنی در جهان اسلام است.

وی افزود: برگزاری این مسابقات برای ارتقا و پیشرفت در زمینه قرآنی ضروری است هم موجب استعدادیابی می شود وهم برای این استعدادها کلاس های آموزشی برگزار شده که زمینه رشد قرآنی را در کشور فراهم می کند.مسابقات مقدمه آموزش و رشد است که برگزاری آن ضروری است.
داور سی و یکیمن دوره مسابقات بین المللی قرآن با بیان این مطلب که سازمان اوقاف در زمینه آموزش قرآنیان نیز ورود جدی داشته باشد، تصریح کرد: الحمد الله سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با شدت و جدیت برنامه های قرآنی را پیش می برد.ما اعتقاد داریم همان طور که سازمان اوقاف و امور خیریه برای مسابقات قران هزینه می کند برای گسترش کلاس های آموزشی و رشد قاریان قرآن نیز باید هزینه کند و این هدف را به دیگر نهادها واگذار نکند.


حجت الاسلام شهیدی پور عنوان کرد: البته ما می توانیم از ظرفیت و توانمندی سایر ارگان ها و نهاد ها استفاده کنیم به شرط آنکه سازمان اوقاف و امور خیریه بر فعالیت این نهاد ها نظارت کند تا در راستای گسترش فرهنگ قرآن آموزی و رشد قاریان و حافظان قرآن موفق ظاهر شویم.
وی با اشاره به تحقق منویات رهبری در فعالیت سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: مقام معظم رهبری در حوزه قرآنی نیز مطالباتی دارند که جدیدترین خواسته ایشان تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور است و سازمان اوقاف لبیک گو به منویات رهبری طرح های بزرگ حفظ قرآن به خصوص در بقاع متبرکه را در کشور برگزار و اداره می کند.
حجت الاسلام شهیدی پور تصریح کرد: علاوه بر این رهبر انقلاب بر ترویج مفاهیم قرآن و تلاوت خاشعانه تأکید بسیار دارند که حوزه های علمیه، دانشگاه ها به همراه سازمان اوقاف و امور خیریه ورود خوبی داشته اند.بخش دیگر مطالبات مقام معظم رهبری در مورد جهت دهی برنامه ها و فعالیت های قرآنی است.همه باید تلاش کنند که از موازی کاری و فعالیت های تکراری پرهیز کنیم و طوری این برنامه ها ارائه شوند که رضایت رهبری را جلب کند و منویات ایشان بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام شهیدی پور خاطرنشان کرد: یکی از منویات رهبری دستیابی به حیات طیبه است یعنی باید زندگی خود را با قرآن مأنونس و مشکلاتمان را از طریق این کتاب انسان ساز مرتع کنیم.اگر جامعه ما قرآنی شود و بر اساس آیات الهی بنیان نهاده شودمشکلاتی در آن وجود نخواهد داشت، هرچه قدر جامعه ما به قرآن نزدیک شوداز مشکلات دور و ارتقاء پیدا می کند.
پایان پیام/
 

کد خبر 372330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha