زمینه های جرائم و آسیب های اجتماعی بررسی می شود

خبرگزاری شبستان: همزمان با امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین فرماندهی نیروی انتظامی و اداره کل بهزیستی استان زنجان زمینه بررسی و شناخت فرهنگی و اجتماعی استان فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، مرتضی مکاریان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان اظهار کرد: در حوزه کاهش و پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی نیاز به جلب مشارکت و حمایت همه جانبه افراد جامعه داریم تا بتوانیم بر مشکلات فائق آمده و نقش آفرینی مناسبی در این حوزه داشته باشیم .


مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: زمینه سازی برای ترویج جامعه پذیری و نهادینه سازی، مشارکت عمومی به منظور مهار و کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی، بررسی و شناخت بسترها و زمینه های اجتماعی و فرهنگی آسیب ها و جرائم از اهداف این تفاهم نامه است.


وی با اشاره بر تأثیر مثبت این تفاهم نامه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار داشت: بررسی و شناخت علمی روندها و عرصه های تغییر و تحولات اجتماعی و تأثیر آن در امنیت عمومی و همچنین ارتقای احساس امنیت در جامعه با هدف بسط و گسترش ساز و کارهای پیشگیری و ارتقای سطح اعتماد عمومی در راستای تعامل پلیس با مردم از مهمترین اهداف این تفاهم نامه است.


مکاریان با تأکید بر همکاری فی مابین در زمینه های علمی-پژوهشی در موضوعات مرتبط با کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در چارچوب اهداف و سیاست های مورد توافق طرفین خاطرنشان کرد: همکاری در برگزاری نشست های علمی- تخصصی و میزگردهای علمی در حوزه آسیب ها و جرایم با تأکید بر کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، تهیه و ارائه گزارش های کارشناسی مشترک تحت عنوان گزارش مطالعاتی در حوزه آسیب های اجتماعی مورد توافق به صورت استانی و همکاری در امور آموزش و پیشگیری درموضوعات مختلف چون مواد مخدر و فضای سایبری از موضوعات مهم و مورد تأکید این تفاهم نامه است.


این مقام مسئول از صدور مجوز فعالیت تشکل های غیردولتی با استعلام نیروی انتظامی خبر داد و تصریح کرد: مشخصات افراد و مکان فعالیت آنان جهت مجوز فعالیت به پلیس و نیروی انتظامی اعلام و استعلامات لازم اخذ خواهد شد.


وی با اشاره به تبادل اطلاعات و گسترش همکاریها در راستای افزایش سطح سلامت روانی جامعه افزود:مراکز مشاوره و واحدهای مددکاری اجتماعی در یگان های انتظامی استان تقویت خواهد شد.


گفتنی است در این تفاهم نامه که به امضای مدیر کل بهزیستی استان زنجان و سرتیپ دوم ستاد علیرضا صالحی رسیده است بر همکاری های بیشتر، برگزاری جلسات آموزشی و حفظ ارتباط در اجرای طرح ها تأکید شده است.


پایان پیام/


 

کد خبر 373922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha