ورزش در کشور بر مبنای اعتقادات مذهبی شکل گرفته است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: ورزش ما بر مبنای اعتقادات مذهبی شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد سید محمد میر محمدی استاندار یزد صبح امروز (19 خرداد) در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل سازمان ورزش و جوانان استان یزد که در محل تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: ورزش ما بر مبنای اعتقادات مذهبی شکل گرفته است.


وی با بیان اینکه وقتی به ورزش باستانی نگاه می کنیم می بینیم به یاد خدا و به نام مولا علی (ع) حرکات انجام می شود اظهار داشت: در تمام حرکات این ورزش می توان نوعی رابطه با مسائل مذهبی پیدا کرد.


میر محمدی افزود: ورزش باستانی نشان می دهد که قدرت و توان ما در ارتباط با مکتب، حق طلبی، ظلم ستیزی و... می باشد.


وی با بیان اینکه اخلاق ورزشی ما هم از این مطلب نشات می گیرد اضافه کرد: احترام به پیشکسوتان نیز ناشی از فرهنگ ورزشی می باشد که از اخلاق و تربیت اسلامی نشات گرفته است.


استاندار یزد با اشاره به دو مولفه عقل سالم و بدن سالم گفت: رسالت مسئولان ورزشی ما با توجه به در نظر گرفتن این دو مولفه بیش از بیش مشخص می شود.


وی با بیان اینکه در جامعه ای که افرادش از عقل سالم و بدن سالم برخوردارند مشکلی وجود ندارد گفت: در چنین جامعه ای مسئولان می توانند به راحتی برنامه ریزی کنند و در ای نصورت شاهد پیشرفت کشور در زمینه های مختلف خواهیم بود.


میر محمدی نظم و ترتیب را یکی دیگر از ویژگی های ورزش دانست و افزود: در هر رشته ورزش نظم و ترتیب خاصی حاکم است که برای پیروزی باید آن را رعایت کرد و در صورت عدم رعایت آن شکست قطعی است.


وی با بیان اینکه در جهان آفرینش دقیق ترین نظم و ترتیب حاکم است اظهار داشت: ما از ورزش و جهان آفرینش درس می گیریم که باید در تمام امور زندگی از نظم و ترتیب برخوردار باشیم در غیر این صورت بازنده ایم.


عالیترین مقام اجرایی استان یزد با اشاره به لزوم ارتباط بین صنعت و ورزش گفت: فعالیت های زیادی در این خصوص صورت گرفته است اما به دلیل سوابق منفی بسیاری از صنایع حاضر به همکاری در عرصه ورزش نیستند.


وی افزود: به دنبال شیوه ای هستیم تا با ایجاد ارتباط بین دوبخش ورزش و صنعت بتوانیم استمرار این رابطه را تضمین کنیم.


میر محمدی با اشاره به بازدید خود از ورزشگاه بزرگ یزد اظهار داشت: تاکنون دو سوله و یک پیست دوچرخه سواری در این مجموعه احداث شده که تکمیل این پروژه نیازمند بودجه بسیار است.


وی با بیان اینکه در برنامه های عمرانی اولویت دولت اتمام پروژه هایی با 80 درصد پیشرفت فیزیکی است تصریح کرد: این سیاست مانع از پراکنده شدن اعتبارات و زخمی کردن زمین ها می شود.


وی افزود: اینکه ما سرمایه ای را در جاهای مختلف بریزیم و 10 سال بعد نتیجه آن را بگیریم باعث استهلال سرمایه و اتلاف اعتبارات و زحمات می شود.


میرمحمدی با بیان اینکه جهت تکمیل ورزشگاه بزرگ یزد با بخش خصوص وارد مذاکره شده ایم گفت: تلاش های صورت گرفته در این زمینه تاکنون نتیجه ای را در برنداشته است که یکی از مهم ترین دلایل آن بالا بودن هزینه ها و آماده نبودن زیر ساخت ها می باشد.


لازم به ذکر است در پایان این مراسم از زحمات عباس دهقان مدیر کل پیشین ورزش و جوانان استان یزد تجلیل و مسعود شریعتی به عنوان مدیر کل جدید این سازمان معرفی شد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 374802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha