قرآن محور اصلی برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان تهران گفت: در برنامه های کانون ها قرآن را محور فعالیت های خود قرار دادیم و برای ماه مبارک رمضان نیز برنامه ریزی های گسترده ای انجام دادیم که بتوانیم از محضر قرآن متنعم شویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین گلی عصر امروز(27 خرداد) در دیدار منتخبی از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران با حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و سید محمد علوی گرگانی، اظهار داشت: آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت فصل جدی و جدیدی در فعالیت های کانون های مساجد محسوب می شود، از این رو استفاده از رهنمودهای مراجع عظام تقلید را مطلع کار خود قرار داده و امیدواریم بتوانیم از تجربه های این بزرگواران به بهترین نحو استفاده کنیم.

 

اقبال جوانان از مساجد کم شده است

وی بیان داشت: یکی از مسائلی که در تهران و شهرستان های دیگر کم وبیش بوجود آمده این است که جوانان دیگر مانند گذشته نسبت به حضور در مساجد اقبال نشان نمی دهند، البته کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش بسزایی در ایجاد جذابیت و رسیدن مسجد به جایگاه اصلی خود داشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین گلی خاطرنشان کرد: در برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد قرآن را محور فعالیت های خود قرار دادیم و برای ماه مبارک رمضان نیز برنامه ریزی های گسترده ای انجام دادیم که بتوانیم از محضر قرآن متنعم شویم.

 

اهتمام کانون های مساجد به تحکیم خانواده ها

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران با اشاره به اهتمام ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد نسبت به تحکیم خانواده ها، عنوان داشت: در همین زمینه 95 کانون تخصصی با عنوان تعالی خانواده طراحی و طی هفته ای که گذشت افتتاح شد.

 

وی با اشاره به وجود 18 هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور، یادآور شد: در استان تهران نیز 1035 کانون فعال هستند که مجموع آن ها به طور متوسط 80 هزار عضو دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین گلی ابراز داشت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در هر استان یک چهارم مساجد باید کانون فرهنگی و هنری داشته باشند که ما در تهران به این مصوبه عمل کرده ایم.

 

وی درپایان افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری و سایر دستگاه ها به صورت مساعدت بودجه کانون های مساجد را تامین می کنند.


پایان پیام/

 

 

 

 

کد خبر 377404

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha