ارتقاء فرهنگ ترافیک از برنامه های اجتماع مدار پلیس است

خبرگزاری شبستان: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ارتقاء فرهنگ ترافیک از جمله برنامه‌های اجتماع مدار پلیس استان مرکزی در کاهش ناهنجاری‌های ترافیکی است.

سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اهمیت ترویج و ارتقاء فرهنگ ترافیک در جامعه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: ارتقاء فرهنگ ترافیک از جمله برنامه‌های اجتماع مدار پلیس استان مرکزی در راستای کاهش ناهنجاری‌های ترافیکی و جلوگیری از تصادفات و تخلافات است.


وی با اشاره به اهمیت و ضرورت تبیین هنجارهای ترافیکی و قانون مداری افزود: تبیین و برنامه‌ریزی کاربردی در هنجارهای ترافیکی ضرورتی مهم در نهادینه‌سازی فرهنگ خود تنظیمی ترافیکی است.


این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به رشد شهرنشینی و افزایش وسایل نقلیه در جامعه شهری اشاره کرد و اضافه کرد: وجود برخی تعارضات غیرقابل پیش‌بینی در رفتار کاربران ترافیکی از جمله موضوعاتی است که توجه به آن در نهادینه‌سازی فرهنگ ترافیکی مهم است.


سردار ملکی توجه به آموزش همگانی و استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی در کاهش برخی رفتارهای نامناسب ترافیکی در استان را از جمله برنامه‌ها و رویکردها در جامعه محوری پلیس دانست و بیان کرد: با تنظیم سند ترافیکی در استان و مشارکت سازمان‌ها و نهادها در این حوزه بازخورد بسیار خوبی در کاهش سوانح از ابتدای سال مشهود بوده است.


کاهش 38 درصدی تصادفات منجر به فوت در استان مرکزی


فرمانده انتظامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به کاهش 38 درصدی سوانح رانندگی منجر به فوت طی خردادماه سال جاری در استان، گفت: در حوزه درون‌شهری کاهش کشته‌شدگان این حوادث در حدود 33 درصد و در حوزه برون‌شهری این میزان برابر با 39 درصد بوده است که بازتابی از برنامه‌های اجرایی در استان بوده است.


این مقام مسئول در پایان توجه به بهینه‌سازی فرآیند آموزش مهارت‌های رانندگی و افزایش فرهنگ خود تنظیمی را نیز از جمله برنامه‌های مشارکت محور پلیس دانست و از شهروندان خواست با همراهی و حرکت در مسیر قانون مداری، همراه و یاور پلیس در ارتقا‌ء هر چه مطلوب تر امنیت اجتماعی باشند.


پایان پیام/

کد خبر 379355

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha