2100 بقعه متبرکه کشور پذیرای روزه داران در طرح ضیافت الهی هستند

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح «ضیافت الهی» ویژه ماه مبارک رمضان در 2100 امامزاده و بقعه متبرکه کشور خبر داد.


به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان ، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی صبح امروز در نشست خبری طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اسن سازمان در جهت قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه و افزایش سطح معرفتی و معارفی مردم بویژه جوانان و نوجوانان ، طرح های جامعی را با چشم انداز 20 ساله بر اساس سند چشم انداز 20 ساله نظام طراحی کرده است ، اظهار داشت : این برنامه های با مطالعات دقیق و براساس مبانی چشم انداز فرهنگی ، قرآنی و در خصوص امامزادگان طراحی و اجرا می شود.
وی با بیان اینکه براساس سرفصل های تهیه شده برای برنامه های فرهنگی در امامزادگان ، اجرا برنامه های مناسبتی در دستور کار قرار گرفت که امسال در فصل تابستان دو ویژه برنامه «ضیافت الهی» و «نشاط معنوی» اجرایی خواهدشد، افزود: طرح ضیافت الهی با هدف تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی و قرآنی در جامعه بویژه امامزادگان برگزار می شود که امید است با اجرای این برنامه ها ، فضای انس با قرآن و ارتقا سطح پاسخ به مسائل دینی و شرعی در امامزادگان ایجاد شود .


حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرای این طرح اجرای امینانه نیات واقفان است ، افزود : برخی از موقوفات با نیت اطعام روزه داران ، برنامه های قرآنی ، جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) ، برنامه های شب قدر و ... وقف شده اند که برای اجرای این نیات طرح «ضیافت الهی» را در 2100 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار خواهیم کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سرفصل های اصلی طرح «ضیافت الهی» افزود : حضور روحانیون در امامزادگان از سرفصل های این طرح است که در این زمینه چهار هزار مبلغ از حوزه علمیه قم و حوزه های علمیه استان ها در این طرح مشارکت خواهند کرد که سخنرانی ، گفتمان های دینی ، پاسخ به سوالات شرعی و حضور در خیمه های معرفت را مدیریت خواهند کرد.
وی ادامه داد: خیمه های معرفت امسال در 326 امامزاده با بخش هایی نظیر؛ بخش کودک و نوجوان ، مشاوره تربیت فرزندان ، مشاوره خانواده ، تبلیغ چند رسانه ای ، ایستگاه همه واقف باشیم و پاسخ به سوالات شرعی برپا می شود.


حجت الاسلام شرفخانی با اعلام اینکه در 1200 امامزاده و بقعه متبرکه کشور با حضور مفسران و خطاب، جلسه تفسیر قرآن برگزار خواهد شد، گفت : بصورت ویژه امسال در طرح «ضیافت الهی» ، تفسیر سوره حجرات پیش بینی شده است که دارای موضوعات سبک زندگی دینی است و برای این موضوع کتابی نیز چاپ شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : گفتمان های دینی و حلقه های معرفت برنامه دیگری است که در قالب این طرح در امامزادگان برگزار خواهد شد که جلسه پرسش و پاسخ با حضور روحانیون و کارشناسان است.
وی با اشاره به اینکه برنامه های قرآنی ویژه ای در قالب این طرح در امامزادگان اجرا خواهد شد، تصریح کرد: در 1723 بقعه متبرکه امسال ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم اجرا خواهد شد و در برخی امامزادگان شاخص این مراسم بصورت استانی و بعضا ملی پخش زنده خواهد شد.


حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد: مراسم ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن در سال های اخیر با استقبال مردم مواجه شده است و امسال بنا داریم قبل از شروع تلاوت ها پیام آیاتی که قرائت خواهد شد را بصورت کوتاه به مردم ارائه کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امسال 1848 محفل انس با قرآن کریم در قالب طرح «ضیافت الهی» در کشور برگزار می شود ، گفت : حدود 500 محفل آن توسط 9 قاری مصری برگزار خواهد شد و مابقی توسط قاریان بین المللی کشورمان اجرا می شود و در تمام این محافل برنامه بیان مفاهیم قرآنی نیز اجرا می گردد.
وی با بیان اینکه بزرگترین محفل انس با قرآن کریم امسال در شب 23 ماه رمضان در امامزادگان برپا می شود ، تصریح کرد : در این محفل سه سوره قرآن ؛ عنکبوت ، روم و دخان که تلاوت آنه در شب 23 ماه رمضان توصیه و تاکید شده است بصورت ترتیل خوانی قراغئت خواهد شد.


حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه 1550 نمایشگاه ضیافت الهی در امامزادگان برپا می شود ، افزود : این نمایشگاه ها بصورت سلسله مباحث نمایشگاهی در قالب 25 تابلو گرافیکی با موضوع آیات سبک زندگی اسلامی برگزار می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برنامه مناجات خوانی در امامزادگان بر حسب دستور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در امامزادگان بصورت جدی دنیال خواهد شد ، افزود: در 400 امامزاده امسال این طرح را در قالب تلاوت دعای ابوحمزه ثمالی ، دعای افتتاح و مناجات خوانی تا سحر اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه برنامه های ویژه شب قدر امسال در دو هزار امامزاده برگزار می شود ، افزود : برنامه شب قدر امامزادگان امسال در برخی استان ها پخش زنده خواهد شد و جلسه پرسش و پاسخ و برگزاری محفل انس از برنامه های این شب هاست.


حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه طرح سراسری مودت با هدف جلب مشارکت مردم در عمران و آبادانی بقاع متبرکه در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود ، افزود : این طرح با حضور خیران ، واقفان و علاقه مندان در جهت بازسازی ، توسعه ، عمران و آبادانی امامزادگان برگزار می شود که دستور العمل آن به استان ها ابلاغ شده است .
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امسال در 992 امامزاده کشور ، نماز عید فطر برگزار می شود ، گفت : برنامه های جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) ، گرامیداشت روز قدس و راهپیمایی در این روز از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این طرح است.
وی با اشاره به کتاب های تالیف شده در این طرح تصریح کرد : کتاب «تجلی وحی و عترت در سبک زندگی اسلامی» و «سوژه سخن» تالیف حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری به عنوان ره توشه مبلغان و کتاب تفسیر حجرات نیز تهیه شده است و همچنین 4 نزم افزار آندرویدی در فضای مجازی برای استفاده عموم مردم نیز آماده شده است.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 380307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha