برگزاری کارگاه هنرمندان قرآنی در نمایشگاه قرآن

خبرگزاری شبستان: مدیر بخش بانوان نمایشگاه بین المللی قرآن از برگزاری کارگاه های بانوان هنرمند قرآنی در این نمایشگاه خبر داد.

ملیحه سادات موسوی، مدیر بخش بانوان نمایشگاه بین المللی قرآن در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان ضمن تشریح فعالیت های این بخش در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عنوان کرد: یکی از اهداف ما در این بخش این است که ظرفیت های هنری بانوان قرآنی کشور خود را انعکاس دهیم.
وی ادامه داد: ما در طول سال در کنار برگزاری همایش بین المللی بانوان قرآن پژوه، آثار هنری فاخر قرآنی در رشته های مختلف مانند خطاطی، نگارگری، مشبک، نقاشی، گرافیک، قلم زنی، گل و مرغ، تذهیب و ... را از اساتید برتر این رشته جمع آوری می کنیم و در نمایشگاه های شهری در معرض دید هنرمندان و اقشار علاقه مند قرار می دهیم.


مدیر کمیته بانوان بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تصریح کرد: در بین اساتیدی که ما در همایش بین المللی بانوان قران پژوه از آنها تجلیل می کنیم، اساتیدی از شهرستان های کشور و از هموطنان شیعه و اهل سنت ما وجود دارند که ما در بخش «بانوی ایرانی؛ هنر قرآنی» ورک شاپ های هر یک از این اساتید را به مدت پنج روز در نمایشگاه بین المللی قران کریم برگزار می کنیم.
وی ضمن استقبال بازدیدکنندگان از آموزش هنرهایی با مضامین قرآنی خاطرنشان ساخت: این اساتید علاوه بر طراحی آثار هنری خود به صورت زنده، برخی از کلیات و تکنیک های این هنرها را در حد توانایی بازدیدکنندگان از غرفه، به آنها آموز می دهند.


وی توضیح داد: ما 300 اثر برتر این هنرمندان را برای ارائه در نمایشگاه آماده کرده بودیم که به خاطر محدودیت فضا و همچنین روباز بودن غرفه ها و شرایط جوی، برخی از این آثار را برای بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به نمایش گذاشتیم.
موسوی در پایان عنوان کرد: برگزاری 22 نشست تخصصی به مناسبت برگزاری بیست و دومین دوره نمابشگاه بین المللی قرآن کریم، ارائه مشاوره های تخصصی برای تدوین پایان نامه های قرآنی، ارائه مشاوره احکام، پاسخ به سئوالات اعتقادی، محصولات عفاف و حجاب، مسابقه کتاب خوانی سوره یس، عضویت در خانواده بزرگ یس و ... از دیگر بخش های بانوان در این دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است.
 

پایان پیام/

کد خبر 382255

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha