توجه به عفاف و حجاب در جامعه کم‌رنگ شده است

خبرگزاری شبستان: رییس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان گفت: متاسفانه توجه به عفاف و حجاب در جامعه کم‌رنگ شده است و باید برای سامان دادن این امر فکری شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان سمنان،آیت الله سید محمد شاهچراغی درگفتگوبا خبرنگاران  بر لزوم توجه به فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد.


وی تصریح کرد: همه باید بکوشند تا فرهنگ عفاف و حجاب در بین مردم به خصوص جوانان و نوجوانان تقویت شود و این مسئله مهمی است که به ویژه در ماه مبارک رمضان باید بدان توجه داشت.امام جمعه سمنان افزو: امروز ضرورت اینکه نیاز داریم تا فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه بسط دهیم، دیگر بر کسی پوشیده نیست.


شاهچراغی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که بر پایه اعتقادات مذهبی و دینی برپا شده است، بی‌توجهی به عفاف و حجاب یا دوری گزین از فریضه امر به معروف و نهی از منکر به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.


وی با بیان اینکه امروز توجه به عفاف و حجاب در کشورمان متاسفانه کمرنگ شده است، خواستار ورود خانواده‌‌ها در این بخش شد و گفت: والدین باید مراقبت بیشتری از فرزندانشان داشته باشند.


مام جمعه سمنان ادامه داد: کنار گذاشتن فریضه مهم و اساسی امر به معروف و نهی از منکر که قرآن کریم بارها بر آن تاکید داشته است، امروز مشکلی برای جامعه اسلامی ما درست کرده است.


شاهچراغی استفاده روزافزون از ماهواره و شبکه‌هایی که هر دم تبلیغ بی‌دینی و بی‌حیایی می‌کنند، را از عوامل کم‌رنگ شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه دانست.


وی گفت: والدین در برهه کنونی باید فرزندان خود را توجیه کنند که رعایت حجاب به نفع خود آنهاست و امر به معروف و نهی از منکر باید با همین توصیه‌ها در جامعه جانی دوباره بگیرد.


رییس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با بیان اینکه امروز ماهواره برای کشور به یک مصیبت عمومی تبدیل شده است که باید جلوی رواج آن را گرفت، گفت: خانواده‌ها بدانند که ماهواره دشمنی است که در خانه‌های آنها حضور دارد.


پایان پیام/
 

کد خبر 382522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha