لزوم تبیین سبک زندگی اسلامی و ایرانی در شبکه های رادیویی

خبرگزاری شبستان: صوفی با اشاره به بهره مندی از ابزار رسانه ای برای تبیین سبک زندگی اسلامی و ایرانی گفت: تمام شبکه‌های رادیویی با استفاده از فرهنگ قرآنی مروج سبک زندگی اسلامی ایران هستند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، محمدحسین صوفی، معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ضمن بازدید از نمایشگاه بین المللی قرآن با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان با اشاره به اهم کارکردهای نمایشگاه قرآن گفت: در طول 30 سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در حوزه قرآن و علوم قرآنی فعالیت‌های بسیار مشروح مبسوط و مفصلی در کشور ما صورت گرفت، به عنوان مثال تشکیل دانشکده‌های قرآنی، برگزاری جلسات قرآن، تشکیل مجالس همخوانی قرآن، افزایش دانشجویان علوم قرآنی، برگزاری محافل مراسم و مسابقات قرآنی، برگزاری نمایشگاه‌هایی با رویکرد مضامین دینی و قرآنی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در سطوح بین‌المللی- استانی و کشوری از جمله آنها است؛ یکی از نمایشگاه‌هایی که بسیار معتبر است، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که امسال بیست و دومین سال خود را می‌گذراند.

 

وی افزود: خوشبختانه به گونه‌ای فرهنگ‌سازی شده است که اکثر اقشار مختلف مردم سعی می‌کنند با خانواده حضور پیدا کنند به‌ویژه آنکه ساعت برگزاری آن پس از پایان ساعت اداری تا پاسی از شب پیش‌بینی شده است، بنابراین شرایطی فراهم شده که اقشار مختلف مردم در نمایشگاه قرآن حضور به هم رسانند و به همراه همسر و خانواده در این مکان مزین به آیات الهی از آخرین محصولات و دستاوردهای قرآنی کشور دیدن کنند. به نظر من این اتفاق موجب می‌شود که فرهنگ قرآنی توسعه یابد.

معاون صدای رسانه ملی تصریح کرد: اساسا تلاوت قرآن، نگاه‌کردن و انس با قرآن کریم ثواب دارد. کسی که در نمایشگاه قرآن حضور می‌یابد به نوعی آیات الهی را مشاهده می‌کند، صوت قرآن را می‌شنود در جریان فعالیت‌ها قرار می‌گیرد که خود این اتفاق زمینه‌سازی‌ای برای علاقه و الفت بیشتر با آیات الهی است. ممکن است بازدید‌کننده‌ای نویسنده، مترجم، هنرمند باشد و با دیدن چنین فضایی، انگیزه می‌یابد تا استعداد خود را در راه قرآن خرج کند.به طور کل برگزاری نمایشگاه قرآن فرصتی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و جذب استعدادها در زمینه قرآن است.

 

وی خاطر نشان کرد: رادیو با توجه به گسترش شبکه‌ها سعی می‌کند تا در راستای اهداف و وظایف ترویج، تبلیغ، تبیین گر سبک زندگی اسلامی و ایرانی شود. با توجه به اینکه قرآن کتاب زندگی ما انسان ها است و قرآن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد و این کتاب الهی بایدها و نبایدهای ضروری زندگی انسان‌ها را مشخص می‌کند لذا وقتی از سبک زندگی اسلامی و ایرانی صحبت می‌کنیم باید مطالبات خود را درحوزه فرهنگ قرآن کریم جست‌و‌جو کنیم.

تمام شبکه‌های رادیویی با استفاده از فرهنگ قرآنی و بهره‌گیری از آموزه‌های آیات الهی برنامه‌های متنوع و گوناگونی را برای اقشار مختلف مردم در نظر گرفته است تا معرف، مبلغ و مروج سبک زندگی اسلامی ایران تحت تأثیر آیات نورانی قرآن باشد.

پایان پیام/
 

کد خبر 383833

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha