شناسایی و جذب بی سوادان مهم ترین مشکل پیشروی سوادآموزی استان یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: شناسایی و جذب بی سوادان مهمترین مشکل آموزش و پرورش استان در راه مبارزه با بی سوادی می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، احمد شیرزاد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد امروز(30 تیر) در نخستین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که در محل سالن مرحوم حمیدیا استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه مبارزه با بی سوادی طرحی ملی است گفت:قاعدتا در انجام طرح های ملی تمام دستگاه ها و ارگان ها باید برای انجام آن یکدیگر را کمک کنند.


وی با اشاره به وجود 740 دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان یزد افزود: هماهنگی و برنامه ریزی های لازم در خصوص ادامه تحصیل این دانش آموزان صورت گرفته است.


شیرزاد ابراز امیدواری کرد: با پوشش 100 درصدی بی سوادان شاهد ورودی تازه ای در این زمینه نباشیم و هیچ کودک بازمانده از تحصیلی در استان وجود نداشته باشد.


وی از وجود حدود 29 هزار بی سواد در استان خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 11 هزار نفر بومی استان و مابقی اتباع بیگانه ساکن در استان می باشند که در رده سنی 10 تا 49 سال قرار دارند.


شیرزاد با بیان اینکه مدارس و مدیران را بسیج کرده ایم تا اولیای بی سواد دانش آموزان را شناسایی و جذب کنند افزود: از لحاظ اعتبارات، آموزش، صدور گواهی و... مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: شناسایی و جذب بی سوادان مهم ترین مشکل آموزش و پرورش استان در راه مبارزه با بی سوادی می باشد.


وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص ریشه کن شدن بی سوادی تا پایان برنامه پنجم توسعه در اسفند 94 ابراز امیدواری کرد با همت سایر دستگاه های استان سال آینده شاهد نداشتن بی سواد در استان باشیم.


شیرزاد اظهار داشت: سیاسیت استان باید در این زمینه مشخص باشد تا بتوان تدبیر لازم را در این خصوص به کار برد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 387577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha