نمایندگان بخشی از حقوق ماهیانه خود را برای کمک به مردم غزه اختصاص دادند

200 تن از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای اعزام کاروان آسیایی کمک‌رسانی به غزه را مژده احیای این فعالیت‌ها در قاره کهن دانستند و اعلام کردند: بخشی از حقوق ماهیانه خود را برای کمک به مردم مسلمان و مظلوم غزه تقدیم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در متن این بیانیه که از سوی جاسم ساعدی، عضو هیئت‌رییسه مجلس در پایان جلسه علنی امروز چهارشنبه صادر شد، آمده است: مطلع شدیم جمعی از فعالان عرصه صلح جهانی و حقوق بشر از حوزه آسیا و اقیانوسیه کاروانی انسان‌دوستانه به سمت نوار غزه راه‌اندازی کرده‌اند.

این خبر برای ما از دو جهت مسرت‌بخش است، نخست آنکه تاکنون کمتر شاهد حرکات بشردوستانه بین‌المللی در حوزه آسیا بوده‌ایم و اعلام خبر اعزام کاروان آسیایی همبستگی را مردم فلسطین مژده احیای فعالیت‌هایی از این دست را در قاره کهن به همراه دارد.

دوم آنکه این حرکت از روی تشکل‌های مردمی سامان‌دهی شده و جای بسی خرسندی است که استمرار اینگونه حرکات به تشکیل جریان مردمی پیگیری حقوق بشر و مبارزه با ظلم فارغ از دولت‌ها و حکومت‌ها می‌انجامد.

بدیهی است، در حرکات بین‌المللی که وجدان‌های مذاهب و ملیت‌های گوناگون در آن دخیل است، باید جهت‌گیری‌ها به سمتی باشد که اختلافات فرهنگی سبب تفرقه نگردد. بی‌تردید ظلم‌های رژیم نژادپرست صهیونیستی به مردم غزه و بخصوص کودکان بی‌دفاع یکی از جهات مشترک همکاری است بلکه بیشترین جهت همکاری است.

ما نمایندگان مجلس ضمن اعلام حمایت از هرگونه تلاش در جهت مبارزه با ظلم و حمایت از محرومان و مستضعفین با کاروان آسیایی همبستگی را مردم فلسطین اعلام همکاری می‌کنیم و بر اساس فهرست زمینه بخشی از حقوق ماهانه خود را برای کمک به مردم مسلمان،‌ مقاوم و مظلوم غزه تقدیم می‌کنیم به امید آنکه بزودی شاهد رفراندومی مردمی با حضور تمامی فلسطینی‌های بومی آن سرزمین از مسلمان، مسیحی و یهودی بوده و شاهد برچیده شدن رژیم نژاد پرست اسرائیل باشیم.

بعد از اتمام این بیانیه در مجلس نمایندگان فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند.

پایان پیام/
 

کد خبر 3924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha