برگزاری مراسم گرامی داشت 19 مهرماه در یاسوج

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت گرامی داشت سالروز سفر مقام معظم رهبری و تاکید معظم له بر نقش تاثیرگذار کانون های فرهنگی مساجد مراسمی در یاسوج برگزار می شود.

حجت الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: مقام معظم رهبری 19 مهرماه سال 91 در دیدار ائمه جمعه و جماعات خراسان شمالی بر نقش تاثیرگذار کانون های فرهنگی و هنری در مساجد تاکید داشتند.

قاسمی به بخشی از بیانات معظم له اشاره و افزود: رهبر معظم انقلاب در این سفر و تاکید به ائمه جماعت خراسان شمالی فرمودند: "کانون های فرهنگی مساجد را فراموش نکید، خود را مجهز کنید و مسلح کنید به سلام معرفت و استدلال و بعد به کانون های مساجد بروید و پذیرای جوانان باشید."

وی بیان داشت: رهبر انقلاب در این سفر سماجت، مدارا و خوشرویی را از جمله مواردی دانست که ائمه جماعات باید در پذیرایی از جوانان مدنظر داشته باشند.

این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که به همین مناسبت برنامه های مختلفی در استان برگزار می شود، اظهار داشت: برگزاری جلسات با مسئولان استانی، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، افتتاح کانون فرهنگی، تبلیغات محیطی در زمینه سخنان معظم له، اجرای فراخوان پژوهشی در این زمینه و تجلیل کتابدارن و مدیران کان ها از جمله این برنامه هاست.

قاسمی گفت: مراسم گرامی داشتی نیز امشب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور مسئولان در دفتر آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه و نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

پذیرایی از جوانان در مساجد بخشی از بیاناتی است که اخیرا رهبر معظم انقلاب در جمع روحانیون استان خراسان شمالی بیان کردند، سخنانی که از حیث جامعیت موضوعی آینه‌ای تمام نما از وضعیت کنونی مساجد کشورمان عرضه می کند.

تاکید بر رفع هرگونه اختلافی بین ائمه جماعت مساجد با بسیج در سخنان مقام معظم رهبری،‌ اشاره به واقعیاتی دارد که هرچند به ندرت ولی گاها در برخی از مساجد دیده می‌ شود. بسیج به عنوان روح جاری در کالبد مساجد در کنار روحانیون به عنوان ارکان اصلی این اماکن مقدس،‌ دو بالی به شمار می‌ روند که دوشادوش یکدیگر تاریخچه‌ ای پرافتخار را در طول دفاع مقدس در دفتر تاریخ این مرز و بوم رقم زده‌ اند.

کانون‌ های فرهنگی و هنری که با حمایت دولت نهم بار دیگر جایگاه خود را در مساجد بازیافتند، امروز به لحاظ کمی و کیفی گسترش چشم گیری را شامل شده‌ اند که با جذب جوانان از طیف‌ های مختلف، از محیط امن و مقدس مساجد در جهت پرورش نسلی معتقد و ملتزم به ارزش‌ های نظام اسلامی بهره می‌ برند. بستری پرورشی و آموزشی که بنا به تاکید مقام معظم رهبری می‌ بایست با استعانت از پتانسیل موجود در پایگاه‌ های بسیج، با توان بیشتری به راه خود ادامه دهند.

بحث حضور و جذب جوانان در مساجد در کنار اقشار مختلف مردم، نکته دیگری است که با پیش آمدن مقوله کانون‌ های فرهنگی و هنری با صراحت خاصی از سوی مقام معظم رهبری تاکید می‌ شود. " پذیرایی از جوانان در مساجد" نکته‌ ای است که ایشان مصرانه خطاب به روحانیون، علما و ائمه جماعت بیان می‌ دارند و در این خصوص می‌ فرمایند: «با روی خوش پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا.»

در یک نگاه کلی، اهمیت توجه مساجد به عنوان خاستگاه نظام اسلامی، همواره مورد تاکید امام خمینی (ره) و خلف شایسته ایشان مقام معظم رهبری بوده‌ اند، سنگرهایی مستحکم که امروز در نگاه رهبری و همان طور که از سخنان‌ ایشان استنباط می‌ شود، جایگاهی برای جذب،‌ ساماندهی و پرورش جوانان این مرز و بوم به شمار می‌ روند.

پایان پیام/

 

کد خبر 408335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha