کانون های مساجد می توانند مُبلغ مطالعه در جامعه باشند

خبرگزاری شبستان: مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری میثاق مسجد جامع خوزنین گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به ارتباطی که با مردم دارند می توانند به خوبی بحث مطالعه و کتابخوانی را ترویج داده و تبلیغ کنند.

روح الله علی اکبری در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: با توجه به فعالیت های فرهنگی که کانون های مساجد صورت می گیرد و همچنین ارتباطی که این مجموعه با اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان دارد، کانون ها می توانند نقش بسزایی در حوزه ترویج کتابخوانی و مطالعه داشته باشند.

وی ادامه داد: کانون های مساجد با کل مردم ارتباط دارند و با برگزاری برنامه هایی نظیر مسابقه، ارتباط چهره به چهره و هماهنگی با امام جماعت مسجد، می توانند تبلیغات گسترده ای در حوزه کتاب داشته باشند و این امر تأثیر بسزایی در افزایش سطح مطالعه دارد و می تواند مدت زمان مطالعه را که امروز میزان آن دقیقه ای است، ارتقا دهد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری میثاق مسجد جامع خوزنین اضافه کرد: با توجه به اقداماتی که دبیرخانه کانون های مساجد در بخش کانون ها دارد نظیر سرکشی، برگزاری مسابقات، اعطای کتاب و غیره و با توجه به کتابخانه هایی که در کانون های مساجد وجود دارد و افراد استفاده می کنند، سطح مطالعه در کانون های مساجد در مقایسه با عموم مردم بالاتر است.

وی عنوان کرد: البته اینکه در کانون های مساجد کار فرهنگی صورت می گیرد و درگیر این مسائل هستند را می توان یکی از عللی دانست که سطح مطالعه در فعالان کانون های مساجد بالاتر از عموم مردم است.

علی اکبری در خصوص کتاب های مورد توجه در کانون های مساجد و کانون میثاق توضیح داد: در کانون ما کتاب هایی که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد کتاب های شهید مطهری، مذهبی، درسی و علمی است و همچنین کتاب هایی که در حوزه اخلاق و سیره شهدا است نیز مورد توجه فعالان کانون های مساجد است و در نمایشگاه هایی که چندین دوره در سطح کانون میثاق برگزار کردیم، کتاب های مذکور بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

وی یادآور شد: کانون میثاق در سال 85 تأسیس شد و کتابخانه این کانون 10 هزار جلد کتاب دارد و خوشبختانه فضای فیزیکی برای مطالعه و کتابخوانی در این کانون وجود دارد و برگزاری مسابقات کتابخوانی، چاپ نشریات، نمایشگاه کتاب و غیره از جمله اقداماتی بوده که در این کانون در راستای ترویج مطالعه و کتابخوانی صورت گرفته است.

پایان پیام/ 

کد خبر 418448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha