تدارک راهیان نور برای تنفس کاروانهای اعزامی

خبرگزاری شبستان: پیش بینی های بهداشتی- درمانی لازم در کاروان ها، مراکز اسکان و یادمان های دفاع مقدس با توجه به وضعیت جوی خوزستان انجام وآموزش های فردی توسط کمیته بهداشت و درمان راهیان نور به زائران ارائه می شود.

سرهنگ نادر ادیب، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: وضعیت جوی موجود در استان های خوزستان و ایلام به لطف الهی تا کنون تاثیری بر روند اعزام کاروان های راهیان نور نداشته است.

 

وی افزود: ما با توجه به این وضعیت، پیش بینی های بهداشتی -  درمانی لازم را در کاروان ها، مراکز اسکان زائران و یادمان های دفاع مقدس داشته ایم و آموزش های فردی برای مراقبت و در امان ماندن از بیماری های تنفسی، توسط کمیته بهداشت و درمان راهیان نور به زائران داده شده است.

 

سرهنگ ادیب تصریح کرد: به لطف الهی تا این لحظه هیچ گزارشی از بیماری یا بروز مشکلات تنفسی ناشی از این مسئله در میان کاروان های راهیان نور گزارش نشده است.

 

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در رابطه با برنامه ریزی ها و اقدامات این ستاد برای ایام پیک راهیان نور گفت: در صورت احتمال ادامه این روند و یا بروز مجدد این وضعیت آب و هوایی در استان خوزستان و دیگر استان های مقصد راهیان نور در روزهای آینده که اعزام کاروان های راهیان نور به بیشترین حجم خود در طول سال می رسد، پیش بینی های لازم از سوی ستاد مرکزی راهیان نور انجام شده  و در همین راستا کلیه مراکز درمانی استان های خوزستان و ایلام برای مواقع و موارد خاص در حال آماده باش هستند.

علاوه بر این اقداماتی نیز در سطح یادمان ها و مراکز اسکان زائران انجام شده و اورژانس و اکیپ های درمانی ویژه در همه یادمان ها و مراکز اسکان مستقر می شوند تا در صورت نیاز خدمات لازم را ارائه دهند.

 

سرهنگ ادیب در ادامه به موضوع اعزام افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند و حضور آنها در کاروان های راهیان نور اشاره کرد و گفت: هرچند ما هیچ محدودیتی برای حضور زائران در مناطق عملیاتی نداریم اما با توجه به وضعیت آب و هوایی موجود در استا نهای خوزستان و ایلام به قرار گاه ها و مراکز اعزام کاروانهای راهیان نور پیشنهاد می کنیم که در ایامی که در سطح این دو استان مشکلات جوی وجود دارد، از اعزام افرادی که مشکلات تنفسی دارند خود داری کنند. هر چند که اقدامات درمانی لازم در مناطق به کاروانها ارائه می شود اما پیشنهاد ما این است که این افراد تا حد ممکن در این ایام در کاروان ها حضور پیدا نکنند.

 

وی خاطرنشان کرد: این مسئله از موضوعات مهم در برنامه های درمانی و بهداشتی ستاد است اما با توجه به این که آموزش های فردی لازم توسط کمیته بهداشت و درمان راهیان نور و مراکز آن در سطح کلیه استان های کشور، به کاروانها داده شده و زائران عزیز نسبت به این موضوع اطلاعات و مراقبت های لازم را دریافت می کنند، امیدواریم که هیچ یک از زائران با مشکلی مواجه نشوند.  

 

ادیب یادآور شد: کمیته بهداشت و درمان ستاد راهیان نور از طریق مراکزی که در سطح همه استان های کشور دارد پیش از اعزام، آموزش های لازم را در اختیار زائران قرار می دهد.

 

پایان پیام/

 

     

کد خبر 439399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha