۲۵ فعال کانونهای مساجد خراسان جنوبی به کربلای معلی اعزام می شوند

خبرگزاری شبستان: کارشناس ‌آموزش و پژوهش دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی از اعزام ۲۵ فعال کانونهای مساجد استان برای اولین بار در کشور به کربلای معلی در فروردین ماه سال ‌۹۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمدرضا نخعی پور ظهر امروز (18 اسفند) در نشست خبری با رسانه های گروهی به مناسبت ۱۸ اسفند مجموع اعتبارات هزینه شده در بخشهای مختلف را 300 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: در سال جاری 2 هزار جلد قرآن کریم، یکهزار جلد مفاتیح، 2 هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف و 200 قفسه بین کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان توزیع شده است.

 

وی ادامه داد: 164 کتابخانه مخزن دار، 105 کتابخانه باز، 130 کتابدار (۳۰ کتابدار بیمه شده) در کانونهای فرهنگی هنری وجود دارد.

 

نخعی پور با اشاره به اینکه 95 درصد کانونهای مساجد استان دارای کتابخانه هستند، گفت: 24 هزار و 277 نفر از اعضای کانونهای مساجد استان، عضو ثابت کتابخانه کانونهای فرهنگی هنری استان هستند.

 

کارشناس ‌آموزش و پژوهش دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی اضافه کرد: طرح پیوند امسال برای اولین بار در کشور در خراسان جنوبی اجرایی شد که تاکنون یکهزار و 500 نونهال مهدکودک های استان به منظور آشنایی با مساجد، به این خانه های امن الهی رفته اند.

 

وی اظهار داشت: همچنین برای اولین بار در کشور طرح معین الضعفا در استان با هدف اعزام دانش آموزان بی بضاعت روستایی به مشهد مقدس اجرا شد.

 

نخعی نژاد از اعزام مدیران کانونهای مساجد استان به کربلای معلی برای اولین بار در کشور خراسان جنوبی نیز خبر داد و گفت: در این طرح 25 نفر از مدیران موفق کانونهای مساجد در فروردین ۹۴ به زیارت عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

 

وی ادامه داد: امسال برای سومین سال متوالی دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی، دستگاه برتر در زمینه اکران فیلم های جشنواره عمار معرفی شد.

 

کارشناس ‌آموزش و پژوهش دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی همچنین به وجود 35 هسته پژوهش در سطح کانونهای مساجد استان اشاره کرد و گفت: 45 خانه نور و 16 کانون تخصصی در رشته های ورزش، هنرهای نماشی، پژوهش، عفاف و حجاب، مهدویت، مراسمات و برنامه ها، نماز و ... نیز در جوار کانونهای مساجد استان وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از 17 هزار نفر از برنامه های اوقات فراغت استان بهره مند شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 430 کانون در سطح استان خراسان جنوبی وجود دارد.

 

نخعی نژاد سهمیه تاسیس کانونهای مساجد در سال آینده را 80 باب ذکر کرد و ادامه داد: طرح تلاوت نور با هدف قرائت یک صفحه از کلام الله مجید در سطح مساجد، مدارس، ادارات و ... اجرای می شود.

 

وی از مجریان این طرح خواست به منظور بهره مندی از کمک های مادی و معنوی در سایت "عمران معنوی" اقدام به ثبت اطلاعات پایگاه طرح تلاوت نور خود بکنند.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 445274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha