شورای حل اختلاف در محله‌ها از نیازهای اساسی جامعه است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت تشکیل شورای حل اختلاف در محله‌ها و مناطق مختلف شهر گفت: شورای حل اختلاف در محله‌ها از نیازهای اساسی جامعه برای جلوگیری از انحرافات است. 

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از یزد، آیت الله ناصری، امام جمعه یزد امروز (۲۱ اردیبهشت) در همایش سراسری شورای حل اختلاف استان یزد در سالن تربیت معلم شهید پاکنژاد یزد گفت: تشکیل شورای حل اختلاف ریشه در اسلام و همچنین تشکیلات قضایی اسلام دارد و برخی از مواقع از آن نیز به عنوان حکمیت یاد می‌شود. 

وی گفت: ما در این راستا نباید زیاد وارد تشکیلات ضابطه‌ای وارد شویم زیرا ممکن است در برابر تشکیلات قبلی قرار گیرد، بلکه باید با کار زیاد در راستای صلح و سازش اقدام شود و با حضور ریش سفیدان و قاضی مناسب این امر را انجام دهند. 


امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر شورای حل اختلاف بتواند تقریبا همه روزه و در هر محلی باشد می‌تواند برای محل و منطقه دیده‌بان باشد و با برخوردهای غیر معمول و انحرافات و فساد‌ها در محل برخورد کرده و از مشکلات کم کنند و اگر این اقدام انجام شود حرکت سازنده‌ای وجود خواهد داشت. 


آیت الله ناصری تصریح کرد: شورای حل اختلاف در مناطق می‌توانند دیده‌بان و مشاور در مناطق باشند و در راستای بالابردن ایمان مردم و اخلاق در جامعه تلاش کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: فرزندان ما با درگیری در فضای مجازی در حال کشیده شدن به بخش‌های غلط هستند که می‌توان با ایجاد این مراکز از این احرافات جلوگیری کرد. 

آیت الله ناصری بیان کرد: گرچه باید با تشکیل امر به معروف و نهی از منکر از انحرافات جلوگیری کرد اما قبل از آن می‌توان با تشکیل شورای حل اختلاف در مناطق از چالش‌های فضای مجازی جلوگیری کرد و از بسیاری از انحرافات پیشگیری و جلوگیری کرد.

پایان پیام/

کد خبر 457565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha