استان یزد، تبلور فرهنگ تمدن اسلامی و کانون ثبات و پایداری در دل کویر است

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان یزد، تبلور فرهنگ تمدن اسلامی و کانون ثبات و پایداری در دل کویر است. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته (۲۲ اردیبهشت) در نشست شورای اداری استان یزد با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: اگر معاون رئیس جمهوری در این سفر یک روزه تیم متخصص خود را به شهرستان‌ها اعزام می‌کردند و با بررسی مشکلات در دولت در خصوص آن‌ها تصمیم گیری می‌کردند، می‌توانستیم بهتر از این سفر استفاده کنیم.

وی افزود: استان یزد کانون ثبات و پایداری در دل کویر است و تبلور فرهنگ تمدن اسلامی در استان یزد است که باید از ان حامیت کرده و ظرفیت‌ها را نیز بارور کنیم. 


نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توقع ما این نیست که پول و بودجه‌ای به استان دهید بلکه می‌خواهیم که دولت با اختیارات گسترده خود، مصوبات کارگشا برای استان داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به تامین آب شرب و بهداشت، فاضلاب به شیوه مختلف، بهره برداری از معادن و برنامه ریزی برای آن اشاره کرد. 

تابش خاطرنشان کرد: تامین آب شرب وظیفه دولت است و باید با سرمایه گذاری پول آن را بپردازد و طرح قطعی در دست دولت قرار گرفته و نحوه اجرای آن را نیز ارائه دهد و با تصمیم جدی نیز آن را حل کند. 

وی ادامه داد: استحصال آب از فاضلاب و استفاده از آن برای کشاوری و محیط زیست می‌تواند برنامه خوبی برای تامین آب باشد. 

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از معادن در استان اکتشاف نشده است که دولت بایستی برای آن برنامه ریزی کند و با انتخاب اولویت‌های اکتشاف آن را تامین مالی دهد. 

تابش گفت: استان یزد می‌تواند قطب گردشگری و بهداشت و درمان باشد که می‌تواند با برنامه ریزی در خصوص ارتباطات بین شهرستان‌ها از جمله اردکان و مهریز آن را رونق بخشید.

پایان پیام/

کد خبر 457960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha