استان یزد در زمینه ثبت ازدواج، رتبه ۲۶ کشور را به خود اختصاص داده است

خبرگزاری شبستان: نماینده عالی قوه قضائیه در استان یزد با اشاره به آمار ازدواج و طلاق یزد گفت: استان یزد در زمینه ثبت ازدواج، رتبه ۲۶ کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،  محمدرضا حبیبی، رئیس دادگستری استان یزد امروز(31 خرداد) در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: نامگذاری هفته ها و روزها فرصتی برای دستگاه ها برای بررسی نقاط قوت و ضعف دستگاه ها است که این هفته نیز فرصتی برای قوه قضائیه در این راستا است.

وی افزود: در حال حاضر یکی از بحث های مهم در هفته قوه قضائیه علاوه بر معرفی عملکرد خود، پرداختن به شخصیت شهید بهشتی است زیرا متاسفانه امروز این شخصیت مغفول مانده است.

رئیس دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: دشمن نهایت تلاش را در جهت جلوگیری از شکل گیری و پیروزی انقلاب داشته است و در این راستا نیز از این مرحله ها مهمتر بحث جایگزینی است و همه تلاش خود را داشتند تا نگذارند فکر امام(ره) پیاده شود و نمونه آن را در کشورهای مختلف می بینیم.

حبیبی تصریح کرد: الان نیز دشمنان به هر وسیله ای ستون های اصلی نظام از جمله فقیه را زیر سوال می برند که در این راستا نیز ما باید با تبعیت از ولایت فقیه در مقابل این هجمه ها بیایستیم.

وی گفت: امر برای دستگاه قضا، حفظ امنیت مردم با همکاری دستگاه های مربوطه است و در این راستا نیز تعامل و همکاری بسیار مناسبی داریم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان یزد ادامه داد: پیگیری احکام قتل، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه، دستگیری و شناسایی اعضای باند زمین خواری، شناسایی باند قاچاق کالا در استان از جمله مهمترین پرونده های سال 93 در سطح استان یزد بود.

حبیبی گفت: در بحث مواد مخدر نیز ما با جدیت با این پدیده مقابله می کنیم و بخش عمده زندانیان ما در یزد نیز از این افراد است و در این راستا نیز فعالین مواد مخدر بدانند که هم تحت رصد هستند.

وی بیان کرد: تصادفات درون شهری در یزد بالا است که سرعت بالای رانندگان و استفاده زیاد از موتور سیکلت از جمله عوامل آن هستند که بر اساس قانون مجازات جدید برخی از تخلفات به مجازات حبس منجر می شود و راهی برای تبدیل وجود ندارد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان یزد خاطرنشان کرد: در بحث پیگیری نیز شعار ما مقدم بودن پیشگیری بر درمان است و علی رغم نداشتن امکانات در برخی از بخش ها ما همچنان پیگیر آن هستیم.

حبیبی ادامه داد: ما باید از نوشته شدن دادخواست طلاق جلوگیری کنیم که این نیازمند کار فرهنگی است و در راستای دو دلیل عمده آن یعنی مواد مخدر و دخالت های والدین و ازدواج های تحمیلی و اختلاف سطح فرهنگی و تحصیلات تلاش کنیم.

وی افزود: ما علی رغم اینکه در مقایسه با استان های دیگر تعداد طلاق کمتر داریم اما متاسفانه تعداد ازدواج استان یزد نیز رتبه 26 در سطح کشور داریم که این میزان بسیار ناچیز است و این نشان دهنده بالارفتن سن ازدواج و اهمیت کار فرهنگی است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان یزد بیان کرد: در سال گذشته جذب 16 قاضی جدید داشتیم اما با این وجود 30 درصد از پست های قضایی  و حدود 53 درصد پست های اداری ما بلا تصدی است و برای جذب نیروی بیشتر اداری نیز برنامه هایی داریم.

حبیبی گفت: در سال 93 دادسراهای ما در سطح استان یزد 72 هزار و 357 فقره پرونده وارده داشتند و دادگاه های حقوقی نیز در این سال 35 هزار و 790 فقره پرونده، دادگاه های انقلاب هفت هزار 177 فقره پرونده وارده، دادگاه های جزایی 4چهار هزار و 864 فقره پرونده وارده داشته اند.

وی بیان کرد: اخیرا آماری در خصوص جرم خیزی داده شد که این آمار از روی غفلت بود و بایستی با کار کارشناسی در خصوص جرم خیزی استان ها بیان می شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان یزد خاطرنشان کرد: ثبت پرونده های مانده از گذشته دلیل افزایش آمار بوده است و این وارده وقعی شامل یک سوم آمارها بوده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 467047

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha