بیش از ۱۴۰ مرکز ترک اعتیاد در استان یزد مشغول به فعالیت هستند

خبرگزاری شبستان: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با اشاره به فعالیت ۱۴۰ مرکز ترک اعتیاد در استان یزد گفت: در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر در این مراکز درمان شدند.

بمانعلی روستایی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد با اشاره به فعالیت این شورا در استان یزد گفت: بیش از سه هزار و ۷۰۰ شهید از ابتدای انقلاب تاکنون در کشور در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده اند که 38 نفر از آنها نیز در استان یزد به درجه رفیع شهادت رسیده اند.

وی با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر افزود: از 30 خرداد تا 5 تیرماه به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر معرفی شده است که استان یزد نیز در این هفته 150 نوع برنامه را در دستور کار خود قرار داده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد خاطرنشان کرد: بیش از 130 بازدید و نظارت مستمر و تخصصی از کلینیک‌ها و مراکز ترک اعتیاد استان یزد و ارائه مشاوره‌های درمانی و قانونی را از دیگر اقدامات موثر در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان یزد بوده است که به نحوی ارزیابی از این مراکز نیز انجام شده است.

روستایی تصریح کرد: در استان یزد 36 مرکز درمان سرپایی، 1 مرکز ترک اعتیاد بانوان و 16 مرکز اقامتی میان مدت در حال ارائه خدمات به جامعه هدف شورای مبارزه با مواد مخدر هستند.

وی ادامه داد: تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه، همایش بهبود یافتگان، ارائه گزارش جامع مرکز، برگزاری مراسم کوهنوردی، برگزاری 10 حلقه گفتگو از جمله برنامه های این مرکز در هفته مبارزه با مواد مخدر در استان یزد است که امیدواریم بتوانیم به نحوی دغدغه مشکلات این بخش را به مردم جامعه منتقل نماییم.

 

پایان پیام/

کد خبر 467272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha