اعزام فعالان کانون های مساجد خراسان جنوبی به همایش «اندیشه های آسمانی»

خبرگزاری شبستان: برادران فعال کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به منظور شرکت در هشتمین دوره همایش فرهنگی آموزشی "اندیشه های آسمانی" به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام رمضان زاهدی، مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری خراسان جنوبی امروز (11 شهریور) به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: 55 نفر از برادران و خواهران عضو کانونهای مساجد استان به منظور شرکت در این همایش کشوری طی دو مرحله، به مشهدالرضا اعزام می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در این دوره فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با کلیات و چارچوب مفهومی اقتدار فرهنگی و کلید واژه های این ادبیات آشنا می شوند، افزود: ارایه الگو و فرانمای مسجد طراز در زمینه اقتدار فرهنگی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

 

وی ادامه داد: جبهه شناسی مباحثی همچون اهمیت شناخت جبهه خودی و غیرخودی، نبرد حق و باطل، حرکت جهادی و انقلابی بودن، ولایت الله، ولایت ظلمت (طاغوت)، مختصات شناسی جبهه خودی و جبهه دشمن، مرزبانی و دیده بانی از جبهه حق و ولایت الله از جمله محورهای این همایش است.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی اظهار داشت: این دوره با هدف کادر سازی برای کانون ها با نگاه تربیت تشکیلاتی مبتنی بر مبانی دینی برگزار می شود و بر این اساس محتوای آموزشی در قالب 3 طرح «رابطه»،«انس» و «رهنمون» برنامه‌ریزی شده است.

 

 وی با اشاره به اینکه 35 نفر از برادران فعال کانونهای مساجد استان از دیروز صبح به منظور شرکت در این همایش در مشهد مقدس حضور یافته اند، گفت: برادران حاضر در این دوره تا 15 شهریورماه جاری در برنامه های آموزشی این دوره شرکت می کنند.

 

حجت الاسلام زاهدی اظهارداشت: در مرحله بعدی از 19 تا 22 شهریور نیز 20 نفر از خواهران فعال کانونهای مساجد استان با اعزام به مشهد مقدس از مباحث آموزشی همایش مذکور بهره مند می شوند.

 

کد خبر 483437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha