رهبر معظم انقلاب ثابت کردند که اسلام و قرآن شعار نیست

حسین حمدان با بیان این مطلب که آیت الله خامنه ای نشان دادند که اسلام و قرآن شعار نیست، گفت: لبنان در گسترش فعالیت های اثرگذار قرآنی خود به رهبری ایران وامدار است.

حسین حمدان، داور بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن از کشور لبنان با برتر دانستن سطح رقابت های ایران در مقایسه با دیگر کشورها به خبرنگار شبستان گفت: برگزاری این مسابقات در رشته های متنوع حفظ کل، قرائت و پژوهش از نکات برجسته ای است که رقابت های ایران را نسبت به دیگر کشورهای اسلامی متمایز می کند.

وی حضور هیئت داوران زبده را دیگر وجه تمایز مسابقات بین المللی ایران نسبت به دیگر کشورهای اسلامی برشمرد و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با شعائر بزرگ اسلامی قرآنی که به تمامی آنها جامه عمل پوشانده در تجمیع نخبگان جهان اسلام نقشی بی بدیل ایفا کرده است.

حمدان درباره نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در گسترش فرهنگ قرآن تصریح کرد: آیت الله خامنه ای نشان دادند که اسلام و قرآن شعار نیست و عمل و سخن ایشان است که در تطبیق علمی با ارزش های قرآن خط بطلان بر شرق و غرب کشیده و به جمهوری اسلامی عزت بخشیده است.

 

داور لبنانی مسابقات بین المللی قرآن ادامه داد: پیش از ایشان نیز امام خمینی (ره) پرچمدار وحدت مسلمانان در جهان بوده اند و آیت الله خامنه ای به عنوان خلف صالح ایشان نه تنها این موضع را حفظ کرده اند، بلکه بستر تجمیع شیعه و سنی تحت پرچم اسلام را فراهم کرده اند.

وی درباره آشنایی مردم لبنان با شخصیت رهبر معظم انقلاب بیان کرد: آیت الله خامنه ای نه تنها در جهان اسلام بلکه در سراسر دنیا چهره ای شناخته شده هستند و اهتمام ایشان به گسترش فرهنگ و فعالیت های قرآنی در لبنان به موازات ایران پیشرفت های چشمگیری را رقم زده است.

حمدان عنوان کرد: جدیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به گسترش فعالیت های قرآنی در لبنان که بعضا با حضور استادان ایرانی نیز دنبال می شود، تحولی است که حضور موثر نمایندگان قرآنی لبنان در مجامع بین المللی از نتایج مثبت آن به شمار می رود.

وی با بیان این مطلب که بیشتر برنامه های قرآنی ایران در لبنان نیز انجام می شود، خاطرنشان کرد: مردم لبنان و تمامی مسلمانان آزاده جهان از تلاش های آیت الله خامنه ای به منظور تسری فرهنگ قرآن در جامعه تلاش کرده و خود را مدیون ایشان می دانند.

پایان پیام/
 

کد خبر 49525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha